نسخه چاپی

تأكید بر جمع‌آوری قلیان‌ها از "بهارستان"

اعضاء ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر شهرستان بهارستان بر جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها تاكید كردند.

به گزارش نما ، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صفایی در گفتگو باخبر نگار مهر، در خصوص مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهارستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و به نظر شیعیان از فروع دین اسلام است، بنابراین وا داشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهارستان با بیان این که تاکنون بسیاری از مردم از جمله جوانان با روی آوردن به دخانیات مانند قلیان جان خود را به خطر می اندازند و به سلامت خویش لطمه می زنند، مطرح کرد: جمع آوری قلیان ها از سطح قهوه خانه ها و چای خانه ها امری واجب و ضروری است، و به سلامت بیشتر افراد جامعه کمک می کند.

وی افزود: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان بهارستان باعث افزایش آگاهی و نجات افراد از گناه می شود، در این خصوص برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات امری ضروری است و موجب بیداری نفس کارکنان و در نظر گرفتن خدا در انجام کارها می شود.

صفایی اظهار داشت: پرورش سرمایه های آینده و افزایش آگاهی دانش آموزان در خصوص مطالب دینی و امر به معروف و نهی از منکر و بیداری نفس انسان از وظایف مهم مدارس می باشد و برگزاری شوراها و کلاس های آموزش امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار اداره آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: مساجد پایگاه فرهنگی و دینی محسوب می شود و نقش موثری در جذب مردم به دین و اسلام ایفا می کند و تشکیل شورا امر به معروف و نهی از منکر در هیئت ها و مراسم مذهبی موجب رونق اسلام می شود.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...