نسخه چاپی

دولت تصمیم جدی برای توزیع یارانه ارزی ندارد

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه بحث توزیع یارانه از محل فروش ارز و مابه التفاوت آن توسط دولت جدی نیست، افزود:مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و طرحی برای هزنیه صحیح و درست مابه التفاوت قیمت ارز دارد كه پس از هفته تعطیلات مجلس آن را مطرح می كند.

به گزارش نما، محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت:بحث توزیع یارانه توسط دولت از محل فروش ارز و مابه التفاوت آن از جانب دولت جدی نیست و این اقدام وزایای غیر قانونی مختلفی دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت این مسئله را به طور رسمی مطرح نکرده و جدیتی نیز در خصوص آن وجود ندارد، افزود: توزیع یارانه از محل آزاد سازی قیمت حامل های انرژی صورت می گیرد و قانون مصوب مجلس تنها این منبع را قانونی بر شمرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که توزیع هر گونه یارانه نقدی باید با تصویب مجلس باشد ، تاکید کرد:دولت هر گونه اعتباری که در اختیار دارد در بودجه سنواتی کشور به اطلاع مجلس می رساند و تشریح می کند که قصد دارد از این محل به توزیع یارانه بپردازد.

وی ادامه داد: بعد از آن، با تصویب مجلس توزیع یارانه قانونی است چرا که اقدام توزیع یارانه و اعتبار آن به مجلس اطلاع داده شده است و مجلس نیز آن را تصویب کرده است.

فرهنگی با تاکید بر این که تکلیف درآمدهای حاصل از فروش ارز در قانون‌مشخص شده است و توزیع یارانه نیز از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی مجاز است،افزود: توزیع یارانه از محل فروش ارز در شرایط فعلی تورم‌موجود در جامعه را دامن می زند.

وی تاکید کرد:دولت باید در پی هدایت نقدینگی به سمت بخش های تولیدی باشد و از اقدامات تورم زا دوری کند.

عضوهیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که به نظر نمی رسد دولت تصمیم جدی در جهت توزیع یارانه ارزی داشته باشد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و طرحی برای هزنیه صحیح و درست مابه التفاوت قیمت ارز دارد که پس از هفته تعطیلات مجلس آن را مطرح می کند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...