نسخه چاپی

تبرئه دو نوجوان از اتهام قتل

دو پسرعموی نوجوان كه متهم به قتل جوانی شده‌ بودند، با رأی دادگاه كیفری استان تهران محاكمه و از اتهام قتل بعد از سه سال تبرئه شدند.

به گزارش نما به نقل از شرق: دو پسرعموی نوجوان که متهم به قتل جوانی شده‌ بودند، با رأی دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از اتهام قتل بعد از سه سال تبرئه شدند. به گزارش خبرنگار ما، سه سال قبل خانواده جوانی به نام شهرام به مأموران خبر دادند فرزندشان را زخمی در خیابان پیدا کرده‌اند. آنها گفتند دقیقا نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده ‌است و فقط شهرام را زخمی پیدا کرده‌اند. چند روز بعد فردی به مأموران گفت دو پسرعمو را دیده ‌است که در حال گذر از خیابان هستند و شهرام قبل از مرگش به او گفته‌ است، آنها ضارب اصلی هستند. بعد از ماه‌ها تلاش مأموران موفق شدند یکی از پسرعمو‌ها را که سعید نام داشت، در کانون اصلاح و تربیت شناسایی کنند.
بر اساس محتویات پرونده سعید که در آن زمان ١٣ سال داشت، به اتهام ضرب و جرح فردی که عاشق دختر موردعلاقه‌اش بوده ‌است، بازداشت شده‌ بود، با بازداشت سعید پسرعموی او کریم ١٧ساله هم دستگیر شد. دو متهم بارها مورد تحقیق قرار گرفتند اما ادعا کردند در قتل شهرام نقشی نداشته‌اند با این حال بر اساس گفته‌های شاهد ماجرا کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته جلسه رسیدگی در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان تهران در جایگاه قرار گرفت و توضیحاتی را ارائه داد و خواستار صدور حکم قانونی شد؛ سپس اولیای‌ دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. در ادامه متهمان در جایگاه قرار گرفتند. سعید که حالا ١٦ساله است، اتهام قتل را رد کرد و گفت: من و پسرعمویم کریم به میهمانی رفته‌ بودیم و آخر شب برگشتیم. به محض اینکه وارد کوچه شدیم شهرام را دیدیم که وسط خیابان افتاده‌ است. به پسرعمویم گفتم بیا کمکش کنیم؛ او به من گفت چرا دنبال دردسر می‌گردی رهایش کن؛ من هم قبول کردم. فردای آن روز وقتی داشتم به مدرسه می‌رفتم برادر مقتول را دیدم؛ به او گفتم من برادرت را دیدم که روی زمین افتاده‌ بود، حالش چطور است. گفت دو زورگیر می‌خواستند کیفش را بدزدند، زخمی‌اش کردند و حالا در بیمارستان است. یک هفته بعد اعلامیه او را دیدم. وقتی نوبت به کریم رسید، او هم گفته‌های پسرعمویش را تأیید کرد و گفت: من هم این حرف‌ها را قبول دارم؛ ما شهرام را زخمی دیدیم اما من از ترس اینکه برایمان دردسر شود، به پسرعمویم گفتم رهایش کن؛ ما افغانستانی هستیم و به‌همین‌دلیل هم بیشتر از بقیه احتیاط می‌کنیم. من فکر می‌کردم کسی پیدا می‌شود که به او کمک کند. سپس شاهد حادثه در جایگاه قرار گرفت؛ او گفت: شهرام را زخمی روی زمین دیدم، به سمتش رفتم و پرسیدم چه شده ‌است، گفت در یک میهمانی سر یک دختر دعوا شده و او هم در درگیری بوده ‌است، فردی با چاقو به سمتش حمله کرده و او را زده ‌است، پرسیدم کسی كه این کار را کرده ‌است، مي‌شناسي، دو جوان را که داشتند به سمت سر خیابان می‌رفتند نشان داد و گفت اینها بودند. او دو متهم را که درحال‌حاضر در دادگاه هستند، نشان داد و البته من از پشت آنها را دیدم. با پایان گفته‌های شاهد وکیل مدافع متهمان در جایگاه قرار گرفت؛ او گفت: دو پسرعمو فقط با گفته‌های شاهد پرونده دستگیر شدند آن هم درحالی‌که شاهد نتوانسته دقیقا بگوید دو متهم را دیده و با ابهام دراین‌باره صحبت کرده ‌است، دلیل دیگری هم در پرونده وجود ندارد. با پایان گفته‌های متهمان و وکلای مدافع آنها هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و هر دو متهم را بعد از سه سال از اتهام قتل تبرئه کردند.

۱۳۹۶/۵/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...