نسخه چاپی

احمدي‌نژاد :

مردم خرید غیرضروری نكنند

رئیس جمهور از مردم خواست برای آرام شدن بازار برای تهیه لوازم غیر ضروری دست نگه دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس جمهور در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ایران که ضمن قرائت بیانیه‌ای سیاسی در حمایت از علی اکبر جوانفکر، از احمدی نژاد به عنوان نوید بخش بهار خواست که موضع خود را در قبال بازداشت مشاور مطبوعاتیش اعلام کند، از بازداشت جوانفکر ابراز تاسف کرد.

احمدی نژاد گفت: اگر کسانی که این کار را انجام دادند گیر آوردی از آنها بپرسید؛ لابد ضرورت خیلی مهمی بود که ۱۰ دقیقه مانده به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل آقای جوانفکر را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این کار اصلا کار خوبی نبود و من از این مسئله متاسفم و حتما خودشان هم متوجه شدند که این کار جز آنکه به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شود فایده‌ای نداشته است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما باید در شرایطی که جنایت صهیونیست‌ها و مستکبران را افشا می‌کردیم باید پاسخ می‌دادیم که در ایران چه خبر است؟ چرا که از ما می‌پرسیدند در ایران چه خبر است؛ گویی در ایران اوضاع به هم ریخته است.

رئیس جمهور گفت: اتهام اهانت به رهبری حتما به آقای جوانفکر نمی‌چسبد و به نظرم باید در خصوص ایشان حوصله می‌کردند.

احمدی نژاد افزود: اگر بنا باشد این موضوع و این روش نادرست در کشور باب شود خیلی بد می‌شود، چون توهین به رهبری را در ایران کسی نمی‌پسندد.

وی ادامه داد: مرزهایی هست که ملت ایران همیشه محترم می‌شمارند و اگر بنا باشد با این اتهام با کسی برخورد کرد می‌توان همه را از دم ردیف کرد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد که در حال پیگیری موضوع بازداشت مشاور مطبوعاتی خویش است و حتما در خصوص جوانفکر با کسانی که باید صحبت‌ کند، صحبت خواهد کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت‌ها و کاهش فشار اقتصادی به مردم اظهار داشت: برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت‌ها وسیع است و با همه توان درگیر مسئله هستیم.

وی افزود: پیگیری‌های ما در این خصوص ادامه دارد اما بالاخره یک جنگ اقتصادی و روانی در جریان است و دیگران هم باید دولت را در مقابله با جنگ یاری کنند.

احمدی نژاد افزود: اینکه انگشت اتهام به دولت و یا یک فرد نشانه رود موضوعی را حل نمی‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا از این مقطع عبور کنیم که من یقین دارم از این مرحله عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران از حوادث سنگین‌تر عبور کرده و از این موضوع نیز عبور خواهند کرد اما اکنون که دولت از تصمیمات کارشناسان در جلسات مشترک قوا حمایت می‌کند، انتظار داریم دیگران هم از این تصمیمات حمایت کنند.

وی افزود: دولت حرکات خود را انجام می‌دهد ولی این چیزی نیست که ملت ایران را بشکند و از مردم هم می‌خواهیم برای آرام شدن بازار برای تهیه لوازم غیر ضروری دست نگه دارند.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه در یک کشتی نشسته‌ایم و یک ملت بزرگ هستیم و مطمئنم شرایط درست می‌شود و به وضعیت عادی برمی‌گردیم که در آن صورت خیلی‌ها ضرر می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: دولت برای کسانی که می‌خواهند واردات صحیح انجام دهند برنامه ریزی کرده و کسانی که هم واردات نامشخص دارند شفاف بگویند برای آنها برنامه ریزی خواهیم کرد.

احمدی نژاد افزود: اگر تصمیمات به درستی تبیین شود و همه کمک کنند در جنگ اقتصادی به معنای واقعی کلمه که البته پنهان است پیروز خواهیم شد.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد جنگ روانی به ما تحمیل کند، از این سو باید مجهز شویم و همه با هم در برابر دشمن بایستیم.

رئیس جمهور گفت: دولت با همه وجود در صحنه است و همه ارکان در حال پیگیری موضوع هستند و تلاش می‌کنند اما عبور از این وضعیت فراز و نشیب دارد که بی تردید از آن عبور خواهیم کرد.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...