نسخه چاپی

زمان هنرنمایی بخش خصوصی فرا رسیده است

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این كه راه برای فعالیت های اقتصادی بخش دولتی بسته شده است، گفت: زمان هنرنمایی بخش خصوصی فرا رسیده تا در تمامی فعالیت های اقتصادی شركت كند.

ˈمحمود احمدی نژادˈ عصر سه شنبه در ادامه نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال دیگری در مورد سخنان رییس مجلس که مسکن مهر و عملکرد اتاق بازرگانی و تشکیل شورای گفت وگو بدون حضور وزرا را ناکارآمد عنوان کرده است، گفت: مسکن مهر برای مردم ایران شناخته شده است.

وی با یادآوری التهاب بازار مسکن در سال 86 گفت: اگر مسکن مهر نبود معلوم نبود که هم اکنون چه اتفاقی برای این بازار می افتاد، البته یک عقب افتادگی تاریخی نیز داشتیم، اما کار بسیار خوبی در خصوص ساخت مسکن کرده ایم.

رییس جمهوری یکی از بهترین پروژه های اقتصادی دولت را که باعث فعال شدن بخش تولید شده است، مسکن مهر دانست و گفت: البته هنوز حلقه های این پروژه تکمیل نشده و بزودی این اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد من در مورد نهادهای خاصی اظهار نظر نمی کنم. اما طی سال گذشته خیلی ها در کشور ما به دنبال کاهش ارزش پول ملی بوده اند و این موضوع را یک ضرورت می دانستند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد بعضی افراد تاکید می کردند و نامه می نوشتند و سوال می پرسیدند که شما به چه حقی ارزش دلار را بالا نمی برید؛ اما همان افراد الان سوال می کنند چرا قیمت دلار افزایش داشته است.

وی با دعوت از تمامی فعالان بخش خصوصی برای حضور در عرصه اقتصادی گفت: فکر می کنم الان وقت هنرنمایی بخش خصوصی در عرصه اقتصادی باشد، یعنی وقتی که راه فعالیت های اقتصادی بخش دولتی بسته می شود، میدان برای فعالیت بخش خصوصی باز می شود.

احمدی نژاد یادآور شد ما هم فرصت را به بخش خصوصی داده ایم و براساس اصل 44 بیشترین واگذاری ها را به این بخش داشته ایم و الان فرصتی است که بخش خصوصی متصدی تولید و تجارت بطور کامل شود.

به گفته وی، اتاق بازرگانی می تواند کارهای بزرگتر و مهمتری بکند.



** در دولت نهم و دهم بیشتر از 50 سال گذشته به مدیریت شهری کمک شده است

رییس جمهوری همچنین در باره کمک به مدیریت شهری در دولت های نهم و دهم گفت: در هفت سال دو دولت قبل، بیش تر از 50 سال گذشته به شهرداری کمک شده و دولت این کمک ها را ادامه خواهد داد.

وی با اعلام سرمایه گذاری مستقیم دولت در تونلی 10 کیلومتری در تهران تصریح کرد این تونل بزودی افتتاح شده و در اختیار مترو تهران قرار داده می شود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مردم تهران حق زیادی برگردن انقلاب و دفاع مقدس دارند. امروز هم به هر میزان که بتوانیم به مدیریت شهری تهران کمک می کنیم و از این موضوع دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در هفت سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 میلیارد تومان به مدیریت شهری تهران کمک کرده ایم که در سال آینده هم ادامه خواهد یافت.



**رشد اقتصادی کشور در سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه شش درصد بوده است

رییس جمهوری همچنین درخصوص راهکارهای دولت برای حصول نتیجه در برنامه پنجم توسعه طی یک سال آینده افزود: چهار برنامه توسعه تاکنون اجرا شده که متوسط تحقق اهداف در سه برنامه اول زیر 65 درصد بوده است.

وی با بیان این که تاکنون در برنامه پنجم بیش از 80 درصد اهداف محقق شده است، خاطرنشان کرد یعنی پس از اجرای چهار برنامه توسعه گذشته، اهداف هیچ کدام بطور کامل محقق نشده است. اما تلاش می کنیم تمامی اهداف برنامه پنجم محقق شود.

وی این میزان عقب افتادگی در اجرای برنامه پنجم را به دلیل وجود تحریم ها عنوان کرد و گفت: هر چند دوره برنامه توسعه اقتصادی منطبق بر زمان فعالیت دولت نیست، اما در سال اول اجرای این برنامه پیشرفت خوبی داشته و توانسته ایم رشد اقتصادی نزدیک به شش درصد را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر اجرای برنامه پنجم توسعه اصلاح ساختارها شروع شده و در حال نتیجه دادن است که پس از اعمال تحریم ها و فشارهای ارزی کمی کند شده، اما روند خوبی را ادامه می دهد.



** دستاوردهای دولت متعلق به ملت ایران است

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دستاوردهای دولت متعلق به ملت ایران است، گفت:‌ در دوره کوتاهی تلاطم تحمیلی به بازار ارز وارد شده است که اگر از آن صرف نظر کنیم پیشرفت ایران بسیار سریع بوده است .

احمدی ن‍ژاد در پاسخ به این سوال که ˈبرخی منتقدان می گویند تصمیمات شما باعث ایجاد برخی مشکلات در کشور شده است؟ با خنده به این خبرنگار گفت:‌ ˈبا توجه به اینکه دوران ریاست جمهوری من رو به پایان است جواب این سوال را پیش از این داده امˈ.

وی تصریح کرد:‌ انتقاد همیشه است، بگذارید انتقاد کنند اشکال ندارد، مگر باید جواب همه انتقادها را بدهیم.

رییس جمهوری همچنین در خصوص مهم ترین دستاورد دولت گفت:‌ دستاوردهای دولت بسیار زیاد است. دستاوردهای ما متعلق به ملت ایران است. دولت قطره ای در اقیانوس ملت است.

احمدی ن‍ژاد افزود:‌ در جلسه اخیر دولت با رهبر معظم انقلاب گزارشی در این خصوص ارایه کردم و در آینده نیز ارایه خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ ایران در حال پیشرفت است و هر روز خبر پیشرفت ها را می شنویم.

رییس جمهوری گفت:‌ در دوره کوتاهی تلاطم تحمیلی به بازار ارز وارد شده است که اگر از آن صرف نظر کنیم پیشرفت ایران بسیار سریع بوده است .

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...