نسخه چاپی

حواشی جالب نشست‌خبری رییس‌جمهور

شعرخوانی خبرنگار دولت برای احمدی نژاد، واكنش جالب رئیس جمهور به تهدید نتانیاهو و خبر رئیس جمهور درخصوص تلفن هایی كه برای گران كردن قیمت ارز زده می شود بخشی از حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور بود.

به گزارش نما به نقل از مهر، نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی که در زمانی بیش از 3 ساعت برگزار شد حاشیه های جالب و خواندنی داشت که بخش اول آن را می خوانید:

* این نشست خبری در فاصله ای بسیار طولانی نسبت به نشست قبلی که در خرداد سال گذشته برگزار شده بود انجام شد. خبرنگاران پس از یک سال و چهار ماه توانستند سئوال خود را از نفر اول دستگاه اجرایی بپرسند.

* مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور، حمید بقایی معاون اجرایی، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رئیس جمهور را در بدو ورود به سالن نشست خبری همراهی کردند.

* رئیس جمهور در بخشی از پاسخ خود به سئوال اول نشست که از سوی خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت ارز و عملکرد دولت بود گفت: "در یک جلسه ای گفتم اگر بنا باشد در ماجراهای اقتصادی همه در کنار دشمن و به سمت دولت بایستند نمی شود کار کرد."

* رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری چین در خصوص تهدید نتانیاهو گفت: آمریکایی ها "سگ ها را رها کرده اند و سنگ ها را بسته اند". خبرنگار چین وقتی خواست از رئیس جمهور سئوال دوم خود را خلاف قرار اولیه نشست بپرسد، رئیس جمهور به مزاح گفت: "اگر قرار باشد هر چینی دو سئوال بپرسد، می شود 2 میلیارد و 800 میلیون سئوال!"

* خبرنگار خبرگزاری دولت مثل همیشه با ادبیاتی مبالغه آمیز سئوال خود را آغاز کرد و خطاب به احمدی نژاد گفت: "گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم ... چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی"!

* نکته جالب دیگر در سئوال خبرگزاری دولت آنجا بود که خبرنگار این خبرگزاری خواست سئوال دوم خود را بپرسد . وقتی این درخواست با اعتراض مجری و برخی خبرنگاران مواجه شد، رئیس جمهور خود جمع را به آرامش دعوت کرد و اجازه داد تا خبرنگار ایرنا سئوال دوم خود را بپرسد. سئوالی که از واکنش احمدی نژاد مشخص بود پاسخ آن از پیش آماده شده بود.

* وقتی خبرنگار ایرنا به رئیس جمهور در خصوص اظهارات رئیس مجلس در خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه تحریم بر اقتصاد کشور تاثیر ندارد پرسید که رئیس جمهور بلافاصله گفت: "پس اگر تحریم تاثیر ندارد حتما اظهارات و عملکرد ایشان تاثیر دارد". البته احمدی نژاد به سرعت گفت که برای رئیس مجلس احترام زیادی قائل است.

* رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار اعتماد در خصوص اظهارات وزیر ارشاد در تقبیح کاریکاتور روزنامه شرق خیلی صریح عملکرد وزیر خود را در مقابل چشم خبرنگاران تخطئه کرد و گفت: اظهارات آقای حسینی قطعا اشتباه بوده است. احمدی نژاد سپس نوک پیکان انتقادات خود را به سمت هیئت منصفه مطبوعات گرفت و از تصمیم آن هم انتقاد کرد. رئیس جمهور در پایان به خبرنگار اعتماد گفت: "توجه داشته باشید همه این اتفاقات در زمانی که من در کشور نبودم رخ داده است."

* رئیس جمهور در پاسخ به سئوال روزنامه ایران -که همانطور که پیش بینی می شد مانند تیتر یک همه روزهای اخیر این روزنامه درباره دستگیری مدیر مسئول آن یعنی جوانفکر بود- از ویژه نامه جنجالی خاتون دفاع کرد و گفت: "برخورد با آقای جوانفکر را از جاهایی که باید پیگیری کند پیگیری خواهد کرد".

* احمدی نژاد در خصوص بازار سکه و ارز هم به گزارش های نهادهای امنیتی در خصوص دست داشتن 22 نفر به عنوان سرحلقه تیم های آشفته کردن بازار ارز اشاره کرد و گفت: چند نفر سر خیابان ایستاده اند و تلفن می زنند که 200 تومان گران کن! 500 تومان گران کن!

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...