نسخه چاپی

كوچكی نژاد در گفتگو با نما:

تیم اقتصادی دولت یازدهم ضعیف عمل كرد/به افراد بی ارتباط با فتنه در كابینه نیاز داریم

عکس خبري -تيم اقتصادي دولت يازدهم ضعيف عمل کرد/به افراد بي ارتباط با فتنه در کابينه نياز داريم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اكثر اعضای كابینه دولت یازدهم در دوره بعد باید جا به جا و یا تغییر پیدا كنند این تغییرات باید در وزارتخانه ها و سازمان ها انجام شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما پیرامون شرایط تشکیل کابینه کارآمد اظهار داشت: در بحث کابینه تیم اقتصادی دولت شاید از افراد خوبی تشکیل شده باشد اما توانایی تحول در سیستم اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی را نداشتند و نتوانستند در این بخش تلاش ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه افزود: اکثر اعضای کابینه دولت یازدهم در دوره بعد باید جا به جا و یا تغییر پیدا کنند. این تغییرات باید در وزارت خانه ها و سازمان ها انجام شود.
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در بخش آموزش و تحقیقات در دوره یازدهم مشکلاتی داشتیم و بحث فرهنگی نیز مشکلات اساسی وجود داشت و باعث شد وزیر فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم تغییر کنند و این نشانه یک بی ثباتی در تیم آموزشی و تحقیقاتی دوره گذشته را نشان می دهد.
نماینده سابق مجلس گفت: وقتی اقتصاد مقاومتی زیر بنایش تحولات تحقیقاتی و دانش بنیان است باعث شد ما در این بخش نیز دچار ضعف شویم.
وی با تاکید بر اینکه ما به افراد متدین، انقلابی، کارآمد و عدم وابستگی به بیرون از مرزها و عدم ارتباط با فتنه در کابینه نیاز داریم و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: از لحاظ تخصص باید توانایی داشته باشند و افراد جوان هم در بخش های مرتبط به خود مستقر شوند.
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه بعضی از وزارت خانه ها که مربوط به جوانان است نیاز به جوانگرایی دارد، ادامه داد: بعضی دیگر از وزارت خانه ها مانند اقتصاد نیاز به حضور یک فرد باتجربه دارد. بعضی از وزارت خانه ها نیاز به اصلاح ساختاری دارند مانند وزارت علوم.
نماینده سابق مجلس در پایان خاطر نشان کرد: کابینه پیر و بی تحرک و نیروهای مصلحت اندیش آسیب هایی را به وجود آوردند، با توجه به اینکه نیمی از کشور زنان هستند می توانند از زنان با تجربه در وزارت خانه ها و سازمان ها استفاده کنند.
کابینه دولت یازدهم پیرترین کابینه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون است عملکرد دولت یازدهم نشان داد که سن بالا و پیری کابینه علی‌رغم داشتن تجربه، کشش ذهنی و جسمی لازم را برای کار ندارد.
جایگاه ریاست‌جمهوری و وزارت نیاز به تحرک و فعالیت زیاد جسمی و فکری دارد و مسئولین اجرایی باید با توجه به شرایط کشور،‌ وقت زیادی را صرف کار خود کنند. ما امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم و عرصه جنگ است و برای این عرصه ما نیاز به مرد جنگی داریم تا با حساب و کتاب و برنامه و انگیزه و با روحیه انقلابی و جهادی کار کند.
با این وضعیت است که می‌تواند وضعیت اقتصادی سامان پیدا کند و ما را از وضعیت خارج سازد و ما را از این رکود کشنده‌ای که چند سالی است که حاکم است خارج کند

۱۳۹۶/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...