نسخه چاپی

لاریجانی: جریان های تروریستی بلای جان جهان اسلام شده اند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این كه جریان های تروریستی بلای جان جهان اسلام شده اند، گفت: طرح مسائلی مانند دعوای شیعه و سنی موضوع وارداتی بوده و به متن جامعه اسلامی مرتبط نیست.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار عبدالفتاح مورو نایب رییس مجلس تونس افزود: تونس کشور مهمی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود و ایران از ابتدای انقلاب در این کشور همواره از مردم این کشور حمایت کرده است.
وی به بحران های امنیتی و تروریستی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جریان تروریسم به بلای جان جهان اسلام تبدیل شده و حتی مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس اخیر هرتزل اعلام کردند که بهترین شرایط برای این رژیم، وضعیت موجود در منطقه است.
لاریجانی بر لزوم توسعه همکاری های دوجانبه میان ایران و تونس تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه اقتصادی، معدن، انرژی و صنایع است.
وی درمورد خاطره ای که نایب رییس مجلس تونس دردوران جوانی خود درمورد دیدار با امام خمینی (ره) در بیان کرد و این که آن دیدار همواره الهام بخش ما بوده است، تصریح کرد: قطعا تفکر امام راحل میان مسلمانان عامل ایجاد وفاق بوده است. ایشان همواره در سخنانشان بر مسئله وحدت مسلمانان تاکید می فرمود.

**تنها راه حل پیشرفت، وحدت میان مسلمانان است
در این دیدار عبدالفتاح مورو نایب رییس مجلس تونس بر تقویت روابط ایران و تونس تاکید کرد و گفت: جریان های اسلامی تونس به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی علاقه مند هستند و ما همواره از دستاوردهای ایران پس از پیروزی انقلاب الهام گرفته ایم.
وی با بیان خاطراتی از دیدار خود با امام خمینی (ره) گفت: من از جوانانی بودم که مفتخر به دیدار با امام خمینی (ره) شدم و آن دیدار همواره الهام بخش ما بوده است.
نایب رییس مجلس تونس با بیان این که به دنبال بازسازی و نظم بخشیدن به اوضاع داخلی تونس هستیم، افزود: پیشرفت نکردن و عقب ماندگی وجود بقایای دیکتاتوری و گروه های تروریستی از مواردی است که کشور تونس امروز با آنها درگیر است.
عبدالفتاح مورو به اهمیت توجه به وحدت در جامعه اسلامی و همچنین کشور تونس اشاره کرد و ادامه داد: قطعا با چند دستگی نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت، از این رو تنها راه حل پیشرفت، وحدت میان مسلمانان است.

۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...