نسخه چاپی

رضیان در گفت و گو با نما :

حذف حمایت غیرمنطقی دولت از صنعت خودرو به افزایش كیفیت كمك خواهد كرد

عکس خبري -حذف حمايت غيرمنطقي دولت از صنعت خودرو به افزايش کيفيت کمک خواهد کرد

یك عضو كمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت : اعمال سیاست های مناسب در این زمینه توسط دولت باعث افزایش كیفیت و تولید صنعت خودروسازی می شود اما اگر دولت حمایت دولت از خودروسازان غیر منطقی باشد ، صنعت خودروسازی كشور متضرر خواهد شد و پیشرفتی نخواهد داشت .

عبدالله رضیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی ، گفت : متاسفانه به نظر من این افزایش قیمت به دلیل انحصار بازار خودرو است که در ایران به وجود آمده و توسط دو سه خودروساز داخلی است که مصرف کننده ایرانی را محکوم به استفاده از تولیدات خود می کنند.
وی با رقابتی خواندن بازار خودرو در بسیاری از کشورها ، بازر خودرو در ایران را انحصاری خواند و ادامه داد : در بسیاری از کشورهای دنیا زمانی که قیمت خودرویی افزایش پیدا می کند به تناسب با آن کیفیت نیز به نحو مطلوبی رو به افزایش می رود ؛ اما در ایران با افزایش قیمت هیچ تغییری در کیفیت خودرو شاهد نیستیم .
وی افزود : مسلما وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان در قیمت گذاری این است که دقت نظر بیشتری داشته باشد و مجلس نیز نظارت بیشتری را انجام دهد تا مشخص شود که افزایش قیمت خودرواز توجیه لازم برخوردار است یا خیر .
وی با بیان اینکه قیمت گذاری باید متناسب با نرخ تورم در کشور صورت گیرد ، اظهار داشت : به نظر می رسد میان نرخ تعیین شده تورم از سوی دولت و قیمت خودرو هیچ گونه تناسبی وجود ندارد و همین امر غیر منطقی بودن افزایش قیمت خودرو را نشان می دهد .
وی با اشاره به گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه خودروهای زیر 50 میلیون تومان از کیفیت لازم برخوردار نیستند ، اذعان داشت : با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم ، مسلما خرید ماشین هایی با قیمت بالای 50 میلیون تومان ممکن نیست و متاسفانه با شرایط موجود در صنعت خودرو و قیمت ها این مردم هستند که باید با شرایط کنار بیایند .
وی ادامه داد : اگر قرار است که فضای رقابتی اتفاق بیافتد مسلما شرایط تحمیل خودرو بی کیفیت به مردم از بین خواهد رفت اما انحصار موجود بر صنعت خودروسازی ایران طبقات متوسط و پایین جامعه را مورد تهدید قرار می دهد چنانکه محکوم به مصرف خودروهای داخلی با قیمت بالا و کیفیت پایین هستند.
وی با اشاره به قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد می شود ، عنوان کرد : این مساله می تواند ظرفیت تولید را بالا برده و باید دید ذائقه مصرف کننده به چه صورت خواهد بود .
رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد : اعمال سیاست های مناسب در این زمینه توسط دولت باعث افزایش کیفیت و تولید صنعت خودروسازی می شود اما اگر دولت حمایت دولت از خودروسازان غیر منطقی باشد ، صنعت خودروسازی کشور متضرر خواهد شد و پیشرفتی نخواهد داشت .




۱۳۹۶/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...