نسخه چاپی

عابدینی در گفت و گو با نما :

مراكز دفاعی و تسلیحات كشور خط قرمز نظام است

عکس خبري -مراکز دفاعي و تسليحات کشور خط قرمز نظام است

یك كارشناس سیاست خارجی گفت : همان طور كه بارها از سوی مردم اعلام شده است آمریكایی ها باید بدانند موضوعات نظامی ایران ، خط قرمز آنها در برابر دشمن خارجی است و باید توجه داشته باشیم كه آمریكایی ها در این موضوع نیز مانند سایر مسائل با شكست مواجه خواهند شد و عملا ناكام خواهند ماند .

حسن عابدینی کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با نما با اشاره به طرح احتمالی آمریکا مبنی بر بازدید از اماکن نظامی ایران ، گفت : موضوع دخالت های آمریکا در 70 سال گذشته برای در هم شکستن اراده ملتی که با هژمون سلطه مخالف بودند همیشه با موانع بزرگی رو به رو بوده است .
وی ادامه داد : آمریکا در طی این سالها از راه های متعددی استفاده کرده است که از جمله این راه ها تحریم های مستمر اقتصادی ، نفوذ فرهنگی ، دخالت در نظام سیاسی کشور در قالب کودتاها و یکی از راه هایی که طی سالیان گذشته توجه بیشتری به آن داشته است خلع سلاح کردن کشورهای مخالف خود است .
وی افزود : آمریکایی ها برای اینکه بتوانند عملیات نظامی را در کشوری به انجام برسانند ، در چارچوب سیاست های خود عملیات خلع سلاح کردن را قرار داده اند.
وی با اشاره به هجوم نظامی آمریکایی ها در برخی از کشور ها از جمله عراق و افغانستان در چند سال اخیر، اذعان داشت : کشوری چون افغانستان که در زمان حمله نظامی آمریکا از دولت متمرکزی برخوردار نبوده در برابر تهاجم آمریکا سر خم کرده و کشور عراق نیز ، پیش از هجوم خلع سلاح شده و در زمان تصرف بغداد هیچ گونه تهدید جدی از سوی نظامیان عراق صورت نگرفت چرا که اساسا هیچ گونه سلاح راهبردی در اختیار نداشتند .
وی با تاکید بر اینکه اعمال چنین سیاستی از سوی آمریکا در مورد ایران نیز احساس می شود ، تصریح کرد : خوشبختانه این موضوعی است که مقامات نظامی ایران به خوبی بر روی آن اشراف دارند و جمهوری اسلامی ایران بارها در عرصه بین الملل اعلام کرده که دارای سلاح متعارف و در جهت بازدارندگی و دفاع از کشور است .
وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه بازدید از اماکن نظامی از سوی ایران به آمریکا داده نمی شود ، عنوان داشت : حتی در پروتکل الحاقی که آمریکایی ها می خواهند خوانش خود را در آن بیان کنند اما امنیت ملی کشورها در آنجا به رسمیت شناخته شده است .
وی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با جدیت دنبال می کند ، خاطر نشان کرد : همان طور که بارها از سوی مردم اعلام شده است آمریکایی ها باید بدانند موضوعات نظامی ایران ، خط قرمز آنها در برابر دشمن خارجی است و باید توجه داشته باشیم که آمریکایی ها در این موضوع نیز مانند سایر مسائل با شکست مواجه خواهند شد و عملا ناکام خواهند ماند .





۱۳۹۶/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...