نسخه چاپی

حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با نما :

جلسات رای اعتماد به وزرا از جدیت لازم برخوردار نبود

عکس خبري -جلسات راي اعتماد به وزرا از جديت لازم برخوردار نبود

عضو هئیت رییسه كمیسیون اقتصادی مجلس گفت : اگر بخواهیم مقایسه ای با دوره های قبل بخصوص دوره یازدهم داشته باشیم باید گفت كه با توجه به تجربه بنده در مجلس و حضور در سه دولت برای اعطای رای اعتماد به وزراء ، جدیتی كه در موافقت ومخالفت ها در بحث بررسی صلاحیت وزراء ورای اعتماد به آنها لازم بود در این دوره دیده نشد .

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما درباره روند کاری جلسه رای اعتماد وزرا دولت دوازدهم گفت : مجلس شورای اسلامی در پنج روز کاری برای اعطای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم جلساتی را برگزار کرد و پس از استماع گزارش رییس جمهور در رابطه با کابینه وبرنامه دولت دوازدهم اقدام به بررسی صلاحیت وزراء نمود .
وی در خصوص کیفیت برگزاری این جلسات از سوی نمایندگان مجلس ، اظهار داشت : اگر بخواهیم مقایسه ای با دوره های قبل بخصوص دوره یازدهم داشته باشیم باید گفت که با توجه به تجربه بنده در مجلس و حضور در سه دولت برای اعطای رای اعتماد به وزراء ، جدیتی که در موافقت ومخالفت ها در بحث بررسی صلاحیت وزراء ورای اعتماد به آنها لازم بود در این دوره دیده نشد .
وی با اشاره به مواردی که در جریان جلسات رای اعتماد از سوی برخی نمایندگان رخ داد ، اذعان داشت : جای تامل داشت که با بداخلاقی های صورت گرفته در مجلس از سوی برخی نمایندگان اختلاف بین موافقت ومخالفت ها ایجاد شود ، اما نماینده مخالفی که اعلام می کند به وزیر مربوطه رای خواهد داد و فقط توجه به چند مورد را گوشزد می کند مخالف صوری ست و نه واقعی .
وی در ادامه توضیح داد : در بحث تائید رای اعتماد به وزراء باید برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود و چهارچوبی از سوی هئیت رییسه شکل گیرد و با توصیه و تاکید قبلی نمایندگان را توجیه کند تاخلاف واقع عمل نکنند .
وی افزود : رییس و نایب رییسان باید با این گونه موارد برخورد کرده ومانع وهن مجلس شوند اما متاسفانه در این دوره کوتاهی نمودند در حالی که این اختیار را داشتند طبق آیین نامه موجود با دادن تذکر و قطع تریبون مانع این رویکرد نمایندگان صوری مخالف شوند و در انتخاب وزرا دقت نظر بیشتری داشته باشند .
موسوی لارگانی یکی از علل این وقایع را لابیگری هایی دانست که برخی نمایندگان موافق با وزراء داشتند و تصریح کرد : این نمایندگان با مخالفت صوری و هدر دادن وقت مجلس مانع از این شدند تا مخالفان جدی نتوانند ارزیابی ها وبررسی صلاحیت وزراء را شفاف تر انجام دهند و این رویکرد برای اولین بار در مجلس و عدم برخورد با مخالفان صوری جای تامل وتعجب داشت .

وی در ارزیابی کابینه جدید دولت دوازدهم بیان داشت : کابینه منتخب نسبت به کابینه دولت یازدهم تفاوت چندانی ندارد و باید صراحتا گفت که این ترکیب به تنهایی کاری از دستش ساخته نیست

وی در پایان خاطر نشان کرد : کابینه دولت متشکل از وزراء ، معاونت ها ، روسای سازمان هاست و باید در همراهی وهماهنگی هم به نتایج مورد انتظار برسند و در مجموع با همفکری واتحاد وانسجام در موفقیت دولت دوازدهم اثر گذار شوند .

۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...