نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از پشت صحنه سریال پاهای بی قرار؛

ساخت سریالی با مضمون مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی كلید خورد/ پاهای بی قرار به شبكه 5 می رسد

عکس خبري -ساخت سريالي با مضمون مبارزه با اعتياد و فساد اقتصادي کليد خورد/ پاهاي بي قرار به شبکه 5 مي رسد

پاهای بی قرار مجموعه تلویزیونی 60 قسمتی به كارگردانی منوچهر هادی و تهیه كنندگی ایرج محمدی می باشد،كه قرار است در آینده نزدیك از شبكه پنج سیما پخش شود.

منوچهر هادی کارگردان سریال پاهای بی قرار در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:این سریال 60 قسمتی در 3 فصل در حال تولید است که درفصل دوم آن موضوعات تاریخی بین سالهای 1356 تا 1364 روایت می شود.همچنین در فصل 1 و3 به زمان حال بر می گردیم که قصه ها و شخصیت ها کاملا به هم مرتبط هستند.
این کارگردان تلویزیون افزود: بازیگران فصل 1 و 3 این سریال از فصل 2 جدا هستند ،که از جمله بازیگران فصل 2 نیز می توان به مسعود رایگان، پانته‌آ بهرام، حمید گودرزی، مهرانه مهین‌ترابی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، افسانه ناصری و سمیرا حسن‌پور اشاره کرد که در مجموع بیش از 40 بازیگر در پاهای بی قرار ایفای نقش دارند.
هادی در خصوص قصه مجموعه تلویزیونی پاهای بی قرار اظهار داشت:داستان این سریال ملودرامی خانوادگی است که به قلم مهدی محمدنژادیان و بابک کایدان برای شبکه پنج سیما در حال تولید است .
این مجموعه، داستان رویارویی دو خانواده را نشان می‌دهد و قربانیانش فرزندان آن خانواده‌ها هستند. آدم‌های این قصه زندگی محلی و همسایگی کنار هم دارند و بحث مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی هم از رگه‌های داستان این سریال است.
وی تصریح کرد:فصل 2 از سال 57 تا 64 را به تصویر می‌کشد که بخش‌های گذشته در شهرک غزالی تصویربرداری می‌شود. یکی از استان‌های جنوبی، مناطق جنگی و لوکیشن‌هایی که دارای بافت سنتی هستند هم از دیگر لوکیشن‌های این سریال است.
مهدی صبایی یکی از بازیگران سریال پاهای بی قرار در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:من در این سریال نقش قاسم را که یک فردی انقلابی است را بازی می کنم،که به سالهای 57 این موضوع مرتبط می شود . قاسم در این سریال تغییر شخصیت می دهد به گونه ای که می توانم اشاره کنم که داستان این سریال بسیار پر فراز و نشیب است.
این بازیگر تلویزیون در ادامه تصریح کرد:تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی که به تازگی استارت خورده است تا 8 ماه ادامه خواهد داشت،من هم از بازیگرانی هستم که هم در دوران جوانی و هم دوران پیری در مجموعه تلویزیونی پاهای بی قرار ایفای نقش دارم.
بر این اساس مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج سیما به همراه غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه از پروژه «پاهای بی قرار»در شهرک غزالی بازدید کردند.
مجید زین العابدین در ابتدا با اشاره به پروژ های نمایشی شبکه پنج بیان کرد: خداراشکر طی یک سال اخیر چرخه تولید سریال در شبکه پنج راه افتاده و با شتاب ادامه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ما بعد از یک دوره رکود که مجبور شدیم به کارهای تامینی روی بیاوریم امروز از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، قصه های خوبی شکل می گیرد و نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان خوشنامی در شبکه مشغول به کار هستند.
زین العابدین با اشاره به سریال های در حال تولید این شبکه عنوان کرد: هم اکنون سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان در حال تولید است که آن هم اثری تاریخی است و به سال های ۱۳۱۷ تا ۱۳۲۰ مربوط می شود. سریال «پاهای بی قرار» نیز پروژه ای تاریخی و سنگین است که خوشحالیم ایرج محمدی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد که پیش از این سریال های بسیاری توسط او ساخته شده و می توان به اولین درام های اجتماعی مثل نرگس اشاره کرد.
ایرج محمدی تهیه کننده سریال پاهای بی قراری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مراحل ساخت و تعداد لوکیشن های این سریال گفت: ما ازشهرک سینمایی غزالی کار تصویر برداری این کار را آغاز کردیم که لوکیشن های تصویربرداری کار را بازسازی کردیم .در حال حاضر مشغول ضبط پلان هایی از شخصیتی به نام مالک هستیم که جوانی است که در یک مکانیکی کار می کند که قصه زندگی وی تا سال 64 روایت می شود و بعد به سال 96 باز می گردیم.
این تهیه کننده سینما و تلویزیون افزود: بعد از تصویربرداری در شهرک غزالی ادامه کار را در محله های تهران و کوچه پس کوچه ها پیگیری خواهیم کردکه درمجموع 100 لوکیشن این سریال خواهد داشت که امیدوارم با تلاش کارگردان و بازیگران سریال خوبی و مورد پسندی تولید شود.

۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...