نسخه چاپی

مرادی در گفت و گو با نما :

دولت فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا نكرده است

عکس خبري - دولت فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا نکرده است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : دولت در عرصه اقتصادی كشور مدتهاست كه با كمبود بودجه مواجه است و در بسیاری از موارد برای جبران این كسری از منابع بانك مركزی استفاده كرده است چرا كه تنها درآمد كشور در حال حاضر درآمد نفتی است كه آنهم در وضعیت خوبی قرار ندارد .

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره سرنوشت مبهم یارانه ها گفت : از قبل از برگزاری انتخابات بحث هایی در خصوص حذف یارانه اقشار پردرآمد مطرح بود که بعد از انتخابات به دست فراموشی سپرده شد و تا کنون نیز دولت در این زمینه اقدام موثری را انجام نداده است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر موردی در خصوص یارانه ها مطرح باشد باید در کمیسیون برنامه و بدجه مورد بررسی قرار گیرد ، اظهار داشت : تا الان به غیر از بحث انتخاب وزرا که در هفته های گذشته اتفاق افتاد تا کنون مورد دیگری برای بررسی به کمیسیون ارجاع نشده است و باید منتظر باشیم تا ببینیم اقدامی صورت می گیرد یا خیر .
وی با بیان اینکه در بحث یارانه ها حذف اقشار پردرآمد بسیار ضروری به نظر می رسد ، توضیح داد : دولت در عرصه اقتصادی کشور مدتهاست که با کمبود بودجه مواجه است و در بسیاری از موارد برای جبران این کسری از منابع بانک مرکزی استفاده کرده است چرا که تنها درآمد کشور در حال حاضر درآمد نفتی است که آنهم در وضعیت خوبی قرار ندارد .
وی ادامه داد : با بررسی های صورت گرفته مقرر شد که دولت در جهت حذف یارانه اقشار پردرآمد اقدام کند تا بخشی از کسری بودجه دولت جبران شود و در مصارف دیگر مورد استفاده قرار گیرد اما متاسفانه این کار عملیاتی نشد .
وی با تاکید بر اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد می تواند در بخش های دیگر کشور سرمایه گذاری و از بازده آن در جامعه استفاده شود ، اذعان داشت : از 375 هزار میلیارد بودجه ای که در اختیار دولت قرار دارد ، 111 هزار میلیارد متعلق به گمرکات و درآمدهای مالیاتی ، 113 هزار میلیارد نیز مربوط به درآمدهای نفتی و حدود 113 هزار میلیارد دیگرهم در اختیار اوراق مشارکت است و طبق آمار اعلام شده از سوی دولت چیزی در حدود 40 هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد .
وی افزود : بسیاری از دستگاه های دولتی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و هنوز از ابتدای امسال بودجه دستگاه های دولتی واریز نشده است .
وی تاکید کرد : حذف یارانه اقشار پردرآمد باید در صورتی انجام گیرد که مبلغ مورد نظردر بازدهی سرمایه گذاری ها باشد نه اینکه صرف هزینه های جاری شود که در این صورت به ضرر بخش اقتصاد تمام خواهد شد و وضعیت کشور به جای بهتر شدن بدتر خواهد شد .
وی در پایان با تاکید بر اینکه روند خوبی پیش روی کشور وجود ندارد ، تصریح کرد : با توجه به وضعیت موجود در جامعه ، به نظر می رسد دولت نمی تواند موفقیتی در این زمینه کسب کند و افزایش روز افزون واردات و کاهش قیمت نفت این مساله را تشدید خواهد کرد .


۱۳۹۶/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...