نسخه چاپی

ابتكار: تحقق عدالت جنسیتی توجه بیشتری می طلبد

در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون كار ورفاه اجتماعی گفت: دنیای سیاست آدم‌ها را آنچنان كه هست نمی‌بیند و متأسفانه جریان رسانه سیاست‌زده، آدم‌ها را آنچنان كه هستند نشان نمی‌دهد.وی گفت متأسفانه امروز معیارهای ارزیابی تغییر كرده وشاخص‌هایی برای ارزیابی افراد نداریم.

به گزارش نما به نقل از ایران: آیین «نکوداشت خدمات صادقانه شهیندخت مولاوردی؛ در دولت یازدهم»با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: دنیای سیاست آدم‌ها را آنچنان که هست نمی‌بیند و متأسفانه جریان رسانه سیاست‌زده، آدم‌ها را آنچنان که هستند نشان نمی‌دهد.وی گفت متأسفانه امروز معیارهای ارزیابی تغییر کرده وشاخص‌هایی برای ارزیابی افراد نداریم.

همچنین افزود: وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها پیشی می‌گیرند دچار «شکاف بحران» می‌شویم، به همین دلیل باید سال‌ها سیاست‌های معطوف به جنسیت را با بیشتر دنبال کنیم.

ربیعی با بیان آنکه اگر می‌خواهیم یک جریان اجتماعی به ثمر بنشیند باید نسبت به مسأله، معطوف و حساس شویم بیان داشت: مولاوردی در سیاست اجتماعی تلاش کرد حساسیت به زن در جامعه را دنبال کند.وی تصریح کرد: در حوزه زنان کارگر، امنیت شغلی زنان، بارداری و دوران شیردهی آنان و...مسائل و مشکلات زیادی است حتی گاهی من برخی آگهی‌های استخدامی زنان را می‌بینم رنج می‌برم.

میزان دسترسی برابر برای زنان در بسیاری از زمینه‌ها یکسان نیست

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مولاوردی در بسیاری از مسائل پایه گذاری‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داد گفت: میزان دسترسی برابر برای زنان در بسیاری از زمینه‌ها یکسان نیست و هنوز خلأها و شکاف‌ جنسیتی در دستیابی به فرصت‌ها وجود دارد که نیازمند ضرورت توجه بیشتر به تحقق عدالت جنسیتی در سیاست‌های کلان هستیم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مولاوردی مسأله نهادهای مدنی و جلب مشارکت‌های مردم نهاد است که بسیار مسأله مهم وکلیدی در جامعه تلقی می‌شود.به گفته ابتکار، ظرفیت خوبی برای برون سپاری وظایف در جهت ارتقای خدمات و کاهش آسیب‌ها در کشور داریم که به این مسأله نیز باید توجه کافی داشته باشیم.ابتکار ادامه داد: در حوزه سیاست‌های قضایی و حقوقی مربوط به زنان، مولاوردی با توجه به پیشینه حقوقی خود گام‌های مؤثری را برداشت که امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان داشت: امروز با توجه به شکافی که به دلیل رشد آسیب‌های اجتماعی در میان فرزندان و خانواده‌ها ایجاد شده است، برقراری تعامل و گفت‌وگوی سازنده مبتنی بر روابط صحیح میان افراد خانواده را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد در حوزه زنان و خانواده با حقوق شهروندی پیوند جدی خورده که امیدوارم بتوانیم از ظرفیت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در راستای حمایت از زنان و استحکام بنیان خانواده استفاده کنیم.

به ازای هر یکصد مرد شاغل، 22 زن شاغل داریم

انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مولاوردی توانست بعد از گذشت 8 سال در سرمایه اجتماعی که به نوعی از دست رفته بود ریل‌گذاری کند گفت: اگر نیروی انسانی هر کشور را به عنوان اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نیرو برای رشد و توسعه کشور در نظر بگیریم کشوری موفق است که شرایط را برای بهره‌مندی همه اقشار جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر یکصد مرد شاغل، 22 زن شاغل داریم بیان داشت: هدف‌گذاری مولاوردی در شاخص‌های جنسیتی که لازم بود زنان بیشتر از آن بهره‌مند شوند تصدی گری زنان در شکل‌های مختلف به عنوان مطالبه گری بود.

به گفته وی، بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد که حوزه زنان در شاخص‌های آموزشی، پیشرفت خوبی داشته و بطورمثال به ازای هر یکصد دانشجوی پسر، 130 دانشجوی دختر و در ازای هر یکصد مرد سالمند باسواد، 91 زن سالمند باسواد داریم.

محسنی بندپی تأکید کرد: مولاوردی پایه کار را محکم، علمی و تخصصی انتخاب کرد و پیگیری‌های او در برنامه ششم توسعه منجر به برنامه توانمندسازی زنان شد که این برنامه اکنون با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، وزارت کار و رفاه و سازمان بهزیستی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی ابعاد وسیع تری دارد و ما برای حمایت از جامعه هدف خود از جمله افراد دارای معلولیت، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانواده به همکاری نیاز داریم.

بالاترین درجه بهشت متعلق به مادران کارمند وشاغل است

پروانه سلحشور نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شاهد بودیم که چطور حجم انتقادات گروه‌هایی که خواهان خانه نشین شدن زنان بودند به سوی مولاوردی وارد می‌شد.وی افزود: اگر بهشت درجات متفاوتی داشته باشد بالاترین آن متعلق به مادران کارمند وشاغل است. کسانیکه می‌خواهند زنان را خانه نشین کنند موج انزجار نسبت به آنها بیشتر خواهد بود و موفق نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد در حوزه زنان و خانواده با حقوق شهروندی پیوند جدی خورده که امیدوارم بتوانیم از ظرفیت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در راستای حمایت از زنان و استحکام بنیان خانواده استفاده کنیم.

۱۳۹۶/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...