نسخه چاپی

حاجی دلیگانی در گفت و گو با نما :

طرح استیضاح رییس دیوان محاسبات به زودی تقدیم مجلس خواهد شد

عکس خبري -طرح استيضاح رييس ديوان محاسبات به زودي تقديم مجلس خواهد شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت : این طرح به زودی به رییس كمیسیون برنامه و بودجه تحویل داده خواهد شد و از این طریق این تخلف آشكار دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت .

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه دیوان محاسبات باید به عنوان بازوی مجلس در بحث انضباط مالی باشد ، گفت : با توجه به بررسی که از حدود سه ماه پیش صورت گرفت ، متوجه یک تخلف قانونی از سوی دیوان محاسبات شدیم و شاهد هستیم که دیوان محاسبات به جای اینکه دیگران را مجاب کند که بر اساس مر قانون عمل کنند ، خود کار غیر قانونی را انجام داده است .
وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات در بحث حقوق های نجومی باید پرونده ی قانونی به وجود می آورد ، اظهار داشت : این کار توسط دیوان محاسبات بسیار مورد غفلت قرار گرفته است و متاسفانه تحت تاثیر فشار بعضی از صاحبان قدرت با آنها همراه شده و عملکرد منفی را در پیش گرفته است .
وی ادامه داد : دیوان محاسبات در یک حرکت اشتباه از کسانی که پرونده تخلف حقوق های کلان و نجومی داشتند را مجاب کردند که مبالغ دریافتی را عودت دهند در حالی که چنین موضوعی در قانون اساسی تعریف نشده است و دیوان محاسبات به طور کلی خلاف قانون عمل کرده است .
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه عملکرد دیوان محاسبات ، تخلف یا عدم تخلف حقوق های نجومی را دچار تعارض کرده است ، اذعان داشت : این مساله باید در چارچوب قانون رسیدگی می شد و اگر تخلفی وجود نداشت ، این همه بحث مطرح نبود .
وی افزود : تمامی این موارد باید در دیوان محاسبات با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی انجام می شد و کارشناسان دیوان و نهایتا حاکم شرع که در دیوان محاسبات حضور دارد به پرونده ها رسیدگی میکرد که متاسفانه هیچ یک از این مراحل صورت نگرفته است .
وی با اشاره به اقدام خود مبنی بر تنظیم طرح استیضاح اقای عادل آذر رییس دیوان محاسبات ، تصریح کرد : این طرح به زودی به رییس کمیسیون برنامه و بودجه تحویل داده خواهد شد و از این طریق این تخلف آشکار دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت .
وی یادآور شد : طبیعتا آقای عادل آذر با این اتفاقات و تخلفات شایستگی لازم برای ادامه کار را ندارد .
وی در پایان با اشاره به مطالبه ی اشخاص نسبت به پول پردداختی خود ، خاطر نشان کرد : وقتی که به تخلفی در مسیر واقع رسیدگی نشود قطعا افرادی هستند که مدعی شوند و تصور کنند که خطایی را مرتکب نشده اند .


۱۳۹۶/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...