نسخه چاپی

ارائه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌‌ها به مجلس

عضو كمیسیون مشترك در‌آمد پایدار شهرداری‌ها، گفت: تا پایان سال گزارش كمیسیون تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، صدیف بدری عضو کمیسیون مشترک در‌آمد پایدار شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی این طرح در کمیسیون متبوعش اظهار داشت: اعضای کمیسیون مشترک برای بررسی کارشناسی این طرح جلساتی را با حضور مسئولانی از سازمان نظام مهندسی، مرکز پژوهش‌های قوه مقننه، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران و دبیر‌خانه کلان شهر‌های کشور برگزار کرده‌اند.

وی به مصوبه جلسه اخیر کمیسیون متبوعش اشاره کرد و افزود: کار‌گروهی با حضور کارشناسانی از مرکز‌پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه دبیر‌خانه کلان شهر‌های کشور و تعدادی از نمایندگان، برای بررسی تخصصی طرح مذکور تشکیل شده و قرار است گزارش خود را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهند.

عضو کمیسیون مشترک در‌آمد پایدار شهرداری‌ها با بیان اینکه پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسات کمیسیون برای بررسی طرح مذکور به طور منظم آغاز می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که هر یک از بند‌های طرح نیاز به کارشناسی بیشتر داشته باشد از کارشناسان و متخصصان آن حوزه برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت به عمل می‌آید.

بدری با بیان اینکه دولت نیز در زمینه در‌آمد پایدار شهرداری‌ها لایحه‌ای را تدوین کرده و پیش نویس آن را در اختیار اعضای کمیسیون مشترک قرار گرفته است، تاکید کرد:سعی می‌کنیم تا لایحه دولت را نیز در این طرح ادغام کنیم تا طرح جامع و کاملی را به صحن قوه مقننه ارائه دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس، تصریح کرد: تا پایان سال گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها برای بررسی در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

بدری درباره اهداف تشکیل کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهرداری‌ها، خاطر نشان کرد: ایجاد در آمد پایدار برای شهرداری‌ها از محل در آمد‌های منطقه‌ای و هم از محل در‌آمد‌های ملی و همچنین نظام‌مند کردن درآمدهای محلی شهرداری‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری این کمیسیون است.

۱۳۹۶/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...