نسخه چاپی

رؤسای چند دانشگاه‌ به زودی معرفی می‌شوند

سرپرست وزارت علوم گفت: در حال گفت‌وگو و بررسی اولیه برای معرفی تعدادی از افراد به عنوان رؤسای دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم در حاشیه اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر چند دانشگاه با سرپرست اداره می‌شوند که باید فرایند لازم را برای انتصاب رئیس این دانشگاه‌ها طی کنیم به این صورت که باید افرادی به عنوان رئیس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم تا در صورت تائید، رؤسای دانشگاه منصوب شوند.

وی افزود: در حال حاضر در حال بررسی و گفت‌وگوی اولیه هستیم تا چند نفر را برای ریاست دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.

هاشمی در رابطه با شایعاتی که در چند وقت اخیر درباره ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی مطرح شده بود، گفت: گاهی مطالبی مطرح می شود که بیشتر گمانه‌زنی است ولی اگر بنا به تغییر در سیاست‌ها باشد مراحل به صورت تدریجی و با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: سیاست ثابت وزارت علوم تأکید بر آموزش‌های مهارت محور است و دانشگاه‌هایی که در حوزه مهارتی هستند باید نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نیز تقویت می‌شوند.

سرپرست وزارت علوم درباره شرایط جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها اظهارداشت: دانشگاه‌ها مستقل عمل می‌کنند و اختیاراتی به آنها واگذار شده است که می‌توانند استقلال داشته باشند، آنچه مورد تاکید است این است که اساتید برای جذب از توانمندی علمی آموزشی برخوردار باشند و به تقویت نقاط قوت دانشگاه کمک کنند.

هاشمی در رابطه با نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف وزارت علوم گفت: مسئله و ضرورت فعلی ما در جامعه این است که دانش آموختگان ما بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و آموزش‌های متناسب با نیاز جامعه دغدغه ماست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی برای رفع این دغدغه‌ها دارد و واحدهای این دانشگاه در پاسخگویی به نیاز جامعه جزء مراکز موفق هستند.

هاشمی گفت: تاکید داریم ابتدا زیرساخت‌های لازم برای تقویت مهارت‌ها افزایش یابد سپس مدیران نیازهای جامعه را شناخته و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند به طوری که اگر رشته‌هایی متناسب با نیاز جامعه نیست بازنگری شود.

وی ادامه داد: با بخش‌های دولتی و غیر دولتی تعامل داریم و تلاش می‌کنیم مراکز آموزشی را به سمت ارائه آموزش‌های متناسب با نیازها سوق دهیم، مراکز علمی باید خود را به روز کنند و مراکز صنعتی باید شناخت بیشتری نسبت به مراکز علمی داشته باشند.

۱۳۹۶/۶/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...