نسخه چاپی

اعتراض علویان به سیاست آنكارا

مسلمانان علوی تركیه از شهرهای مختلف این كشور در آنكارا تظاهراتی گسترده علیه سیاستهای جنگ طلبانه دولت برگزار كرده و تاكید كردند: مردم تركیه حكومت جنگ نمی خواهند.

به گزارش نما، مهر به نقل از رسانه های ترکیه نوشت: مسلمانان علوی ترکیه از شهرهای مختلف این کشور به آنکارا آمدند و با برگزاری تظاهراتی گسترده خواسته های خود از دولت اردوغان اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات بیش از 20 هزار نفر بودند که خواستار اعطای حقوق و امتیازهای اجتماعی از سوی دولت به مسلمانان علوی شدند.

آنها در شعارها بر این نکته تاکید داشتند که شهروند و زاده خاک ترکیه بوده و از حقوق و امتیازهای اجتماعی سهمی دارند و نباید در این رابطه دولت سیاست تبعیض آمیز داشته باشد. تظاهرات کنندگان معتقدند که دولت آنکارا مسلمانان علوی را در رده های بالای مدیریت دخالت نمی دهد و امروزه در ترکیه مسلمان علوی در پست های حساس سیاسی و مدیریتی سمتی ندارند.

بنابراین گزارش، مقاماتی که از سوی اردوغان منصوب می شوند هرگز از قشر علویان نیستند و این گروه از مسلمانان عملا سهمی از مدیریت در این کشور ندارند.



مسلمانان علوی همچنین شعارهایی در زمینه احقاق حقوق از دست رفته خود سر دادند و بر خواسته های شهروندی و اجتماعی شان تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان با تاکید بر صلح با سوریه از دولت خواستند دست از حمایت مخالفان سوری برداشته و گامهایی برای برقراری آرامش در این کشور بردارد.

شهروندان ترک تاکید کردند: مردم سوریه برادران ما هستند و نباید دولت ترکیه با حمایت از مخالفان زمینه های ویرانی و کشتار بیشتر را فراهم آورد. آنان در پلاکارد بزرگی هم این خواسته را با شعار " ما حکومت جنگ طلب نمی خواهیم" مطرح کردند.

بنابر این گزارش، اکثر تظاهرات کنندگان عدالت و صلح را مهمترین نیاز جوامع امروز اسلامی دانسته و معتقد بودند دولتها باید به این موضوع توجه بیشتری داشته و در راستای برقراری صلح و عدالت تلاشهای بیشتری کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...