نسخه چاپی

هشدار روسیه به زیاده‌خواهی‌های غرب

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینكه بحرانهای جهانی باید بر اساس راهكارهای مشترك رفع شوند، گفت: اتخاذ رویكردهای یكجانبه گرایانه در این زمینه جوابگو نیست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در جمع اعضای انجمن بازگانی اتحادیه اروپایی در روسیه اظهار داشت: بحرانهای جدی جهانی باید نه بر پایه اعمال تحریمهای یکجانبه بلکه بر مبنای ارایه راهکارهای مشترک حل و فصل شوند.

وی افزود: وقتی که شرکای غربی روسیه متشکل از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحریمهای یکجانبه علیه ایران و سوریه اعمال می کنند، راهکارهای مذکور را باید در نظر گرفت.

لاوروف اضافه کرد: در دیدار چهاردهم ماه آینده میلادی با شرکای اروپایی خود در لوکزامبورگ در چارچوب همکاریهای دو و چندجانبه در این خصوص بحث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جهان دستخوش تحولات سریعی است، ادامه داد: در زمان حاضر نظم بین المللی جدیدی در حال شکل گیری است، بی ثباتی در جهان رو به افزایش است و مصادیق این رویدادها به طور واضح در خاور میانه و شمال آفریقا مشاهده می شود.

وزیر امور خارجه روسیه تشریح کرد: خطر تشدید درگیری به رفع بحران در اقتصاد جهانی کمکی نمی کند، زیرا مشکلات ساختار اقتصاد جهانی هنوز حل نشده است.

وی از سطح بالای بدهی دولت ها، افزایش بیکاری و کاهش قابل توجه سطح توسعه اقتصادی در اتحادیه اروپا به عنوان برخی از شاخصهای بحران در اقتصاد جهانی نام برد و گفت: درهای روسیه برای همکاری های بزرگ و درازمدت با جهان به طور کامل باز است.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...