نسخه چاپی

احمدی نژاد: از لحاظ بودجه تحت فشاریم

رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش تقاضا كرد تا جلسه‌ای مشترك بین مجلس دانش آموزی و اعضای هیئت دولت تدارك ببیند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان صبح امروز در افتتاحیه نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی و در جمع نمایندگان این مجلس با اشاره به پرسش خود در روز اول مهر ماه و آغاز به کار مدارس گفت: در آن روز من این نکته را مطرح کردم که ما می‌خواهیم چه کاره شویم.

وی افزود: نکته اصلی اینجاست که سر و صدا همیشه برای انتخاب راه بسیار زیاد است و بسیاری از انسان‌ها تصمیمات خود را بر اساس همین سر و صداها می‌گیرند.

رئیس جمهور ادامه داد: این مسئله نکته بسیار مهمی است که ما باید در مورد آنان تصمیم گیری کنیم و از بچگی نیز با آن مواجه هستیم که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم. پزشک شویم، معلم یا هر شغل دیگری که می‌خواهیم اما نکته اساسی اینجاست که این مسئله و شغل ما تنها یک قالب است و در این میان سؤال اصلی در خصوص محتوای زندگی است. سوال اساسی در مورد انسان این است که چه کاری می‌خواهید انجام دهید.

احمدی‌نژاد با اشاره به مراحل خلقت انسان و زندگی در عوالم مختلف و با بیان اینکه در عالم زر همه بودند اما هیچ کس چیزی به خاطر ندارد افزود:در عالم دیگر هم ما هیچ اختیاری نداریم و تنها در این دنیا است که قدرت عمل و اختیار را داریم و بدون زندگی در این دنیا عملا هیچ قدرت انتخابی در اختیار ما نبود. این دنیا بالاترین هدیه و نعمت خدا به ما است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سؤال اصلی برای ما این است که در فاصله عمر خود در این دنیا چه کاری می‌توانیم بکنیم، ‌افزود: قالب‌های زندگی ما نشان دهنده هستی انسان نیست بلکه ما باید در مقابل محتوای خودمان تصمیم بگیریم. اینکه قدر و منزلت انسان تا کجا برود و سقف پرواز انسان کجا باشد و برای گرفتن نمره نهایی انسان باید کجا قرار بگیرد.

رییس جمهور گفت: سقف پرواز انسان بی‌نهایت است. خداوند انسان را خلق کرده است تا خدایی زندگی کند. خدایی نه به معنای آنکه انسان خالق باشد بلکه به معنای آنکه آئینه تجلی خدا در عالم باشیم.

احمدی‌نژاد گفت: همه اسماء‌ الهی همچون علم و کمال که در خداوند به صورت مطلق وجود دارد، می‌تواند در انسان نیز تجلی داشته باشد. انسان می‌تواند تجلی علم خدا باشد. انسان می‌تواند مهربان، خلاق و لطیف همچون خداوند باشد. انسان‌ها می‌توانند تجلی صفت‌های زیبای خداوند باشند.

وی با اشاره به اینکه هیچ سقفی برای پرواز انسان وجود ندارد، افزود: انسان می‌تواند تا بی‌نهایت پرواز کند و مسیر کمالی انسان انتها ندارد از این منظر تک تک انسان‌ها مهم هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سعادت تنها برخورداری از مواهب مادی نیست، گفت: برخوداری مادی تنها یک وسیله است و سعادت انسان بالاتر از این مسائل است.

احمدی‌نژاد گفت:‌ آیا این سعادت است که به صورت مرتب انسان ها در دو صف جداگانه مشغول جنگ با یکدیگر باشند آیا این سعادت است که امروز هیچ کس به معنای واقعی آرامش خاطر ندارد آیا این سعادت است که کسانی که احساس عزت و کرامت انسانی می‌کنند تعداد کمی هستند.

وی افزود: احساس عزت واقعی در گرو این است که انسان عالمانه و با صفات الهی همچون رحمانیت، مهربانی و سعادت زندگی کند. برخورداری از مواهب مادی تنها یک پوسته و ظاهر است و به هیچ عنوان سعادت ‌آفرین نیست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه آن چیزی که انسان را جاودانه می‌کند، قدر و معرفت الهی است، گفت: همه دوست دارند در زندگی خود جاودانه شوند و با حرکت در مسیر خداست که می‌توان به جاودانگی رسید.

احمدی‌نژاد گفت: ما باید بدانیم که ظاهر انسان‌ها به هیچ عنوان نشان دهنده کمال انسان نیست بلکه این محتوای زندگی انسان است که چنین مسئله‌ای را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما باید مسیر خود را در بالاترین سطح رسم کرده و بر اساس آن تصمیم بگیریم و خود را باور کنیم، افزود: عزیزان من امکانات واقعی برای پیشرفت انسان واقعی درون انسان‌هاست امکانات بیرونی بدون این ویژگی اصالتی ندارد. اصالت اصلی با انسان و اراده انسان است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر کسی تصمیم بگیرد که یک جراح و یا یک ریاضیدان در سطح بسیار بالا شود و آن را هدف خود قرار دهد، حتما به آن می‌رسد.

احمدی‌نژاد گفت: برای رسیدن به قله نهایی طول و قالب زندگی برای انسان‌ها بسیار مهم است. شما به زندگی حکیم ایرانی ابوعلی سینا نگاه کنید که در چه شرایطی توانست پیشرفت بزرگی را در علم رقم بزند. امروز بعد از گذشت هزار سال هنوز هم اندیشه‌های وی مورد استناد در دنیای امروز قرار می‌گیرد.

وی افزود: به نظر من راه رسیدن به قله‌ها اراده انسان است و شرایط مادی نیز باید به کمک اراده درونی انسان‌ها باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم از لحاظ علمی در منطقه اول شویم و تنها پس از گذشت چند سال از چشم انداز 20 ساله ما به رتبه اول در منطقه رسیده‌ایم و از آن نقطه نیز رد شدیم چرا که دانشمندان ما باور کردند که در سطح اول دنیا قرار بگیرند. شرایط بیرونی می‌تواند با اراده انسان‌ها عوض شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر ما قله رادر بالاترین سطح انتخاب کنیم، دیگر مشکلات کوچک و جزئی در برابر آن قله بلند به چشم نخواهد آمد، گفت: اگر ما بتوانیم سطح پیشرفت خود را در بالاترین سطح تعریف کنیم، می‌توانیم به راحتی تمام مشکلات را زیرپا بگذاریم و مشکلات امروز ما دیگر به چشم نخواهد آمد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ما باید ببینیم که جایگاه ایران در دنیا کجاست، افزود: اگر ما بالاترین نقطه را به عنوان جایگاه علمی کشور در نظر بگیریم، به طور حتم نه تنها اهداف عوض می‌شود بلکه نوع برنامه‌ریزی‌ها و معیارها نیز تغییر می‌کند. و اگر قرار است برنامه ای در طول 20 سال انجام شود، ما می‌توانیم آن را در 5 سال و حتی کمتر نیز اجرا کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سؤال بعدی اینجاست که قله و الگوی سعادت ما انسان‌ها در کجا قرار دارد،‌گفت: ‌خداوند این قله را به ما معرفی کرده است و قله کمال ما، انسان کامل است که تمام استعدادهای الهی در آن شکفته شده است و مسیر حرکت ما باید به سمت همان انسان کامل و امام معصوم باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق همین هدف است که انسان‌ها را به سمت قله کمال و حرکت به سمت قله انسانیت و به سمت انسان کامل دعوت می کند.

وی افزود: ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم خودمان را در بالاترین سطح باور کنیم و آنگاه می‌توانیم بر اساس ایجاد ساختاری بر مبنای عدالت، انسانیت و عزت حرکت کنیم چرا که راه رسیدن به قله نهایی در گرو گذر کردن از قله عدالت و انسانیت است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شما نمایندگان مجلس دانش آموزی باید تلاش کنید در مدت دو سال حضور در این مجلس رابطه خود با خداوند راتقویت کنید، گفت: خداوند عاشق‌ترین عاشق‌ها نسبت به انسان است و ارتباط ما با خدا باید همیشه همراه باشد و شما نیز تلاش کنید تا این ارتباط را تقویت کنید.

وی با بیان اینکه شما عزیزان سرمایه‌های ملت ایران هستید و باید بالاترین قله‌ها و زیباترین اهداف را برای خود تعریف کنید اظهار داشت: شما باید الگوی خودتان را الگوی انسان کامل قرار دهید و بدانید که ملت ایران می‌تواند بالاترین جایگاه را در عالم داشته باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حضرت امام راحل بالاترین قله‌ها را برای جامعه بشری در نظر داشت، افزود: زمانی که دشمن بعثی جنگ علیه کشور عزیزمان را آغاز کرد امام (ره)‌ گفتند دزدی سنگی انداخته و رفته است و به زودی جوانان ایران او را بیرون خواهند کرد چرا که امام قله‌های بزرگ را برای جامعه بشری می‌دیدند.

رییس جمهور با بیان اینکه آینده روابط بین‌الملل و اقتصادی با دولت آمریکا نیست بلکه شما عزیزان هستید که باید آینده را بسازید و آینده از آن شماست افزود: من امروز باور دارم که جوانان عزیز این سرزمین خود را در بالاترین سطح باور کرده‌اند و خود را برای رسیدن به بالاترین نقطه عزت و اقتدار آماده می کنند.

رئیس جمهور همچنین از وزیر آموزش و پرورش که در این جلسه حضور داشت تقاضا کرد تا جلسه‌ای مشترک بین مجلس دانش آموزی و اعضای هیئت دولت تدارک ببیند.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه نمایندگان این مجلس به زودی فرصت کار اجرایی را نیز خواهند داشت، گفت:‌شما باید هر کاری که در کمیسیون مربوطه به شما محول شده را با قدرت دنبال کنیم.

وی در باره اختصاص بودجه به مجلس و سازمان دانش‌آموزی گفت: ما بودجه مجلس و سازمان دانش آموزی را به طور کامل اختصاص خواهیم داد و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.



پیش از سخنان رئیس جمهور چند تن از نمایندگان مجلس دانش آموزی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...