نسخه چاپی

تركیه از بارزانی خواست تا كركوك را ترك كند

منابع خبری اعلام كرده‌اند كه نخست‌وزیر تركیه به مسعود بارزانی پیشنهاد داده است تا در مقابل بازگشایی گذرگاههای مرزی تركیه، كركوك و نفت آن را رها كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع خبری به پایگاه الغد پرس گفته‌ است که صبح امروز (دوشنبه) «بینالی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی با «مسعود بارزانی» به وی پیشنهاد کرده است که در مقابل بازگشایی گذرگاههای ترکیه به منطقه کردستان، کرکوک و نفت آن را رها کند.

بنا بر این گزارش، بارزانی نیز از ترکیه خواسته است تا برای توقف پیشروی نیروهای عراقی واسطه شود.

این منبع خبری که خواستار عدم افشای نامش شده، در ادامه گفت: پس از اینکه ایران گذرگاههای خود را به روی منطقه کردستان بست، ترکیه تنها راه تنفس این منطقه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه اطلاعی از موافقت یا عدم موافقت بارزانی از پیشنهاد ترکیه ندارد؛ تأکید کرد: گذرگاه ترکیه منافع بسیاری برای بارزانی دارد و مسیر هفت میلیارد دلار تبادل تجاری سالانه با ترکیه است.

وی افزود: عملیات تسلط بر کرکوک بسیار عالی و بدون تلفات قابل ذکری پیش می‌رود و بیشتر مناطق در عرض چند ساعت به کنترل نیروهای عراقی در آمده است و همچنین هیچ درگیری با مردم کرکوک که رسانه‌های کردی تلاش داشتند آن‌ها را به خیابان بکشانند به وجود نیامد.

این منبع خبری همچنین گفت: استان‌های منطقه کردستان مدتی است که با خروج شرکت‌ها و سرمایه‌داران و تجار، بیشتر ذخایر غذایی خود را از دست داده‌اند و این مسأله باعث شده است تا گذرگاه شمالی کردستان عراق با ترکیه نزد مسعود بارزانی اهمیت بالایی پیدا کند.

۱۳۹۶/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...