نسخه چاپی

دهقانیان در گفتگو با نما :

میتوان با افزایش هزینه های قاچاق با این پدیده شوم برخورد كرد/ دولت ریسك قاچاق را افزایش و هزینه‌های تولید را كاهش دهد

عکس خبري -ميتوان با افزايش هزينه هاي قاچاق با اين پديده شوم برخورد کرد/ دولت ريسک قاچاق را افزايش و هزينه‌هاي توليد را کاهش دهد

مدیر كل فناوری اطلاعات سازمان مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت : یكی از اهدافی كه برای این پروژه تعریف شده است از صرفه انداختن قاچاق تلفن همراه برای قاچاقچی می باشد و این نكته بسیار حائز اهمیت است و باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد .

حمیدرضا دهقانیان مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با نما با اشاره به طرح ثبت گوشی در شبکه یا احراز اصالت تلفن همراه ، گفت : هدف این طرح جلوگیری از وارد نشدن تلفن همراه قاچاق نیست بلکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاچاق را برای قاچاقچیان از صرفه بیاندازید این کار انجام می شود .
وی ادامه داد : به همین دلیل یکی از اهدافی که برای این پروژه تعریف شده است از صرفه انداختن قاچاق تلفن همراه برای قاچاقچی می باشد و این نکته بسیار حائز اهمیت است و باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد .
وی با اشاره به ابزار تحقق این طرح ، اظهار داشت : سیاست های ستاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق ماده 13 قانون مبنی بر شناسه دار کردن کالاهای مورد هدف مبارزه با قاچاق در حوزه شناسه کالا و رهگیری به وسیله سامانه مرتبط به هم در وزارت امور اقتصاد و دارایی ، وزارت فناوری اطلاعات و وزارت صنعت در کنار می نشینند تا ما به هدف خود دست پیدا کنیم .
وی توضیح داد : هدف اصلی افزایش هزینه های قاچاق است که صرفه اقتصادی نداشته باشد چرا که تجهیزی که قاچاق باشد نمی تواند فعال شود و از شبکه اپراتوری کشور هیچ گونه استفاده ای نخواهد داشت و عملا یک اسباب بازی محسوب می شود .
وی با اشاره به قوانین مرتبط با این مساله ، اذعان داشت : در هیچ کجای قانون مشخص نشده است که چند درصد واردات تلفن همراه صورت پذیرد بلکه قانون عنوان می کند اگر قرار است تجارتی در کشور انجام شود باید مسیر قانونی خود را طی کند .
وی افزود : اینکه واردات تلفن همراه نیل پیدا کرده به سمت واردات غیررسمی مقوله ای است که برمی گردد به سالهای پیش از این و به نوع سیاست گذاری ها که صورت گرفته است .
دهقانیان تصریح کرد : به نظر می رسد اگر تمامی عایدی های طرح را در کنار هم قرار دهیم برای مردم این امر مشخص می شود که طرح مذکور در شبکه عواید خاصی دارد از جمله حفظ سلامت کاربر ،امکان اصالت سنجی کالای که بایت آن پول پرداخت می کنند وامکان خدمات پس از فروش تحت عنوان گارانتی که الان معنای مشخصی ندارد .
وی با بیان یکی از اهداف مهم این طرح ، عنوان داشت : حفظ سلامت مردم یکی از مهم ترین مطالبی است که در این طرح مد نظر قرار گرفته است و موضوع دیگر اینکه امنیت تلفن همراه برای فرد بالاتر برود .
وی اضافه کرد : در طرح کنونی مطابق تمام استاندارد هایی که در دنیا وجود دارد با ایجاد شناسه ترکیبی که به وجود آمده است امیدواریم این طرح به موفقیت برسد و شناسه های مربوطه قابل جعل نباشند .

۱۳۹۶/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...