نسخه چاپی

توصیه به زائران اربعین

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی گفت: زائرین پیاده باید پس از مدتی پیاده‌روی حتما استراحت كنند و به هیچ عنوان برای رفع درد در پاها و عضلات خود از پمادهای بی‌حسی استفاده نكنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ابراهیم انتظاری در نشست خبری پنجمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی اظهار داشت: این سمینار 25 تا 26 آبان ماه در هتل المپیک تهران با حضور اساتید برجسته و صاحب‌نظران این رشته برگزار می‌شوند و جدیدترین دستاوردها در حوزه الکتروتراپی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه در ارتباط با اینکه زائرین امام حسین که قصد دارند در ایام اربعین به صورت پیاده‌روی به کربلا سفر کنند و چه تمهیداتی باید توسط این افراد به لحاظ فیزیوتراپی رعایت شود، گفت: این افراد بهتر است از کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنند که تمام سطح پشت کمر را بپوشاند و همچنین سنگین نباشد.

وی افزود: وزن کوله باید متناسب با قدرت تحمل عضلات قلب باشد. همچنین دوطرفه در نظر گرفته شود. کفش مناسب پیاده‌روی نیز بهتر است بندی باشد و وسط کفش محکم بسته شود. همچنین کفی کفش نرم باشد و فاصله پاشنه تا پنجه نیز حفظ شود.

این فیزیوتراپی تاکید کرد: زائرین پیاده باید پس از مدتی پیاده‌روی حتما استراحت کنند و به هیچ عنوان برای رفع درد در پاها و عضلات خود از پمادهای بی‌حسی استفاده نکنند.

وی گفت: درد یک علامت خوب برای شناسایی مشکل است و استفاده از پمادهای بی‌حسی تنها نشانه‌ها را از بین می‌برد.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی در ادامه گفت: در پنجمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

انتظاری با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار نفر در رشته فیزیوتراپی در کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌گفت: به ازای هر 70 هزار نفر در کشور یک فیزیوتراپ داریم که این نسبت اصلا مناسب نیست و باید توجهات لازم در این راستا صورت گیرد.

۱۳۹۶/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...