نسخه چاپی

یوسفیان ملا در گفتگو با نما:

بخش عظیمی از مطالبات تامین اجتماعی به دولت برمی گردد

بخش عظيمي از مطالبات تامين اجتماعي به دولت برمي گردد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: بخش عظیمی از این بدهی ها باید از سوی دولت پرداخته شود و تا زمانی كه دولت حساب مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نكند مشكلات وجود دارد و روز به روز نیز تشدید می شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با نما درباره افزایش مطالبات سازمان تامین اجتماعی گفت: بخش عظیمی از این بدهی ها باید از سوی دولت پرداخته شود و تا زمانی که دولت حساب مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکند مشکلات وجود دارد و روز به روز نیز تشدید می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه های بخش درمان افزایش یافته است، اظهار داشت: کم کاری دولت سبب شده مشکلات درمانی و پرداخت ها در این بخش با معضلات فراوانی روبه رو باشد و تمامی مجموعه های مرتبط با سازمان تامین اجتماعی را مختل کرده است.
وی افزود :اگر این مشکلات برطرف نشود هر روز برای پرداخت ها با موانع زیادی روبه رو می شویم.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید تا 15 آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، اذعان داشت: امیدواریم که دولت در بودجه سال 97 روندی را برای تامین مطالبات سازمان تامین اجتماعی در نظر بگیرد.
یوسفیان با بیان اینکه هر نهادی اگر از نظر مالی بپاشد، شاکله کلی آن برهم می خورد، توضیح داد: عدم پرداخت حقوق، دستگاه مورد نظر را از بین می برد و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک دستگاه گسترده در کشور که به نوعی یک دولت محسوب می شود اگر در همین وضعیت بماند معضلات فراگیر خواهد شد و از دست کسی کاری بر نخواهد آمد.
وی متذکر شد: ممکن است در حال حاضر بتوان با پرداخت رقم قابل توجهی بخشی از مشکل را برطرف کرد اما نباید اجازه دهیم کارسازمان به جایی برسد که راهی برای نجاتش وجود نداشته باشد و بروز این بحران به بدنه ی سازمان تامین اجتماعی دیگر قابل جبران نخواهد بود و با پول هم حل نمی شود.
وی با اشاره به اینکه طرف اصلی سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگانی هستند که بخش عمده ای از استفاده آنها در بخش درمان خلاصه می شود، خاطر نشان کرد: هزینه های درمانی مهم ترین بخش از مطالبات سازمان تامین اجتماعی است و شاهد هستیم که مردم در مراکز درمانی به دلیل وجود این بحران و عدم پرداخت ها دچار سردرگمی می شوند.
وی در پایان تصریح کرد: انتظار می رود مجلس و دولت و متولیان این امر راه حلی برای این معضل پیدا کنند.

۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...