نسخه چاپی

مطهرنیادر گفتگو با نما:

بهترین راهكار ایران حفظ قاطعیت انقلابی خود علیه آمریكاست

بهترين راهكار ايران حفظ قاطعيت انقلابي خود عليه آمريكاست

كارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: به نظر می رسد ایران باید تلاش كند با حفظ قاطعیت های انقلابی خود بر عقلانیت جمعی روی آورده و قالب 5+1 را برای گرفتن امتیاز با در نظر گرفتن همه ی جوانب با نظام بین الملل پذیرا باشد.

علی مطهرنیا کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفتگو با نما با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، گفت :ترامپ با ماموریت فروپاشی و تغییر رژیم در ایران مانند دونالد ریگان در دهه 1980سر کار آمد و این واقعیتی است که نمی توان کتمان کرد و باید پذیرفت.
وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که فرصت های بدست آمده در ریاست جمهوری اوباما پایان یافت و تردیدهایی که نسبت به حل و فصل مسائل ایران و آمریکا در آن زمان به وجود آمد، اکنون در ریاست ترامپ به تهدید تبدیل شده است.
وی افزود: بازیگر اصلی کیسینجر یعنی ترامپ براساس پارادایم آشوب و سیاست ابهام استراتژی خود را بر علیه ایران پیاده می کند.
وی با اشاره به بروز چنین تهدیدهایی از سوی آمریکا علیه ایران، اذعان داشت: این اقدامات بدین منظور صورت می گیرد که ایران دیگر نتواند در برجام بماند و فشار به نظام ایران از سوی نفوذی ها درکشور موجب خواهد شد که یک فضای منفی علیه ایران برای دولت پذیرنده برجام ایجاد شود و بر این اساس زمینه هایی فراهم شود که ایران از برجام خارج و آمریکا دقیقا برعکس ایران در برجام بماند.
وی اضافه کرد: در واقع آمریکا با خروج ایران از برجام می خواهد سه برنامه برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و حمایت از حقوق بشر را فعال کند و تحریم های برداشته شده ی هسته ای را نیز مجددا فعال و ایران را تحت فشار پیچیده و کمرشکنی قرار دهد که به مانند گلوله ای در جان ایران بنشیند و ایران را از درون نابود کند.
مطهرنیا با بیان اینکه در مقابل ایران راهکارهای متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: به نظر می رسد ایران باید تلاش کند با حفظ قاطعیت های انقلابی خود بر عقلانیت جمعی روی آورده و قالب 5+1 را برای گرفتن امتیاز با در نظر گرفتن همه ی جوانب با نظام بین الملل پذیرا باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا این راهکاری عقلانی است و ایران در این مسیر باید به صورت جدی بر رویکرد خود استوار باشد تا آمریکا و دیگر متحدانش اجازه تعدی و دخالت در کشورو نظام ایران را به خود ندهند و دست از تحریم ها و تهدید های خود بردارند چرا که در آینده برایشان هزینه ای زیادی را در بر خواهد داشت.


۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...