نسخه چاپی

كمیسیونر انرژی اروپا:

اروپا تعهدات خود در قبال برجام را اجرا خواهد كرد

كمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: ایران به همه تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده و بر اساس این موضوع با توجه به این بازخوردهای مثبت، اتحادیه اروپا نیز تمامی تعهدات خود را اجرا خواهد كرد.

به گزارش نما، «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پس از دیدار خود با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی که امروز شنبه انجام گرفت، در نشست خبری با بیان اینکه ایران همه تعهدات خود در قبال برجام را اجرا کرده و به آن پایبند بوده است، گفت: بر اساس این موضوع با توجه به این بازخوردهای مثبت، اتحادیه اروپا تمامی تعهدات خود را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: ما به دوستان ایرانی خود اعلام کرده‌ایم که به همه تعهداتمان برای اجرای مفاد برجام پایبند خواهیم بود و این اتحادیه در مقابل آمریکا و مخالفت آن با برجام خواهد ایستاد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت:­ ­برای اتحادیه اروپا توافقنامه­ برجام از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا این توافقنامه برای صلح منطقه‌ای و­ جهانی اهمیت دارد. همه جانبه اعلام می‌کنیم همان طور که در چند روز گذشـته­ سران اتحادیه اروپا­­ در نشست خود ­حمایت همه جانبه را­ را از برجام اعلام کردند، من می‌خواهم اعلام کنم خروج آمریکا از توافقنامه برجام اثری ندارد و ما تلاش داریم در کنار این توافق همکاری اقتصادی خود را با ایران حفظ کنیم.

میگل آریاس کانیته افزود: ­­منافع اقتصادی همکاری با ایران هم برای ایران و هم ما سود دارد و کمیسیونی زیر نظر بنده­ تسهیل دست یابی به این منافع را ارزیابی می‌کند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا ­با اشاره به آغاز فرآیند رسمی تاسیسات­ و زیرساخت‌های لازم در خصوص این توافق، ­گفت: همانطور که آقای صالحی گفتند در سال 96 قانون آن تنظیم شده بود و ما آن را دوباره فعال می‌کنیم. براساس این قانون به ما شرکت‌های اروپایی این اجازه را می‌دهد که از طرف آمریکا کشورهایی که تحریم می‌شوند­ و ما آن حمایت را­­ انجام دهیم و ما از طرف اتحادیه اروپا تحریم و یا مجازاتی که از طرف آمریکاست اجرا می‌کنیم­.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: هدف ما آن ­است که همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و اروپا از طریق راهکارها و­ روش‌های ­قانونی تنظیم و پیگیری کنیم و کمیسیون مربوطه در این زمینه احتمالات لازم را برای تبادل بانکی در نظر گرفته است.

میگل آریاس کانیته افزود: ما تمام تلاش خود را برای اجرای برجام اعمال می‌کنیم، مباحثی در زمینه همکاری انرژی هسته‌ای و استفاده صلح آمیز هسته‌ای و­ ­مرکز ایمنی هسته‌ای در ایران مطرح است که در چارچوب قوانین بین‌المللی اجرا می‌شود.

وی ­با بیان اینکه ­می‌دانیم ایران پایبند به مفاد­ ­و قوانین سازمان انرژی اتمی بوده است­، گفت: آژانس ­­بین‌المللی­ انرژی اتمی موضوع­ فعالیت هسته‌ای ایران را ادامه می‌دهد و در این زمینه سمینارهای متفاوتی را برگزار می‌کند و مشخص است که ایران تمام تعهدات خود را درباره برجام اجرا کرده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۷/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...