نسخه چاپی

موسوی در گفتگو با نما:

ساخت‌وساز مسكن كار دولت نیست/دولت از بنگاه‌داری دست بردارد

عکس خبري -ساخت‌وساز مسکن کار دولت نيست/دولت از  بنگاه‌داري دست بردارد

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت بایدخودش را از مجموعه كارهای ساخت و ساز و اجراء حتی درباره ساخت ساختمان های دولتی و بیمارستانها كنار بكشد و كار را به مردم و بخش خصوصی بسپارد.

سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به اینکه مسکن مهر طرح دولت قبل برای رفع مشکل مسکن طبقه کم درامد کشور بود، گفت: کشور برنامه جامع مسکن برای تامین انواع نیازها به مسکن با روش کار و نوع ساخت و ساز متناسب دارد که اگر این برنامه ها کامل اجرا شود به نیاز و مشکلات مردم در مقوله مسکن پاسخ مثبتی داده خواهد شد.
وی عنوان نمود: توجه به نیاز مردم در باب مسکن با اجرای طرح مسکن اجتماعی و مسکن اقشار کم درآمد و نوسازی بافت های فرسوده ضرورت دارد و اینها مجموعه حرکاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه ریزی و عمل شود می توان به مردم خدمات رسانی کرد.
موسوی افزود: دولت بایدخودش را از مجموعه کارهای ساخت و ساز و اجراء حتی درباره ساختمان های دولتی و بیمارستانها کنار بکشد و کار را به مردم و بخش خصوصی بسپارد که با تمرکز بیشتر بر کارها و اجرای مطلوب می توانند بهتر از دولت عمل کنند.
وی گفت: پرداختن دولت به امر ساخت و ساز و تولید مسکن دولت را درگیر جزئیات می کند و سبب زمین گیر شدنش می شود چرا که دولت نمی تواند عرضه و تقاضای بازار را مدیریت و آن را به نحو مطلوب کنترل کند و اگر دخالت در امر ساخت و ساز نکرده و فقط به ارائه برنامه و نظارت و تسهیل شرایط پرداخته و کار را به پیمانکاران و انبوه سازان بسپارد موفق خواهد بود و قطعا"اگر کار دست مردم باشد و دولت فقط هدایت و حمایت و نظارت درست بر امور کند کارها بهتر انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: دولت باید از بنگاه داری دست بکشد و به شرکت های و سازمان های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی چون شرکت عمران و بهسازی و شهر سازی اجازه ساخت و ساز مسکن ندهد و طرح های مفید ارائه شده اش را برای احیا و نوسازی بافت های فرسوده به عنوان برنامه سال 97 با کار مردمی عملیاتی نماید.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت اجازه ورود دادن به بخش خصوصی با برنامه ریزی و هماهنگی طرح های جامع و تفصیلی از سوی دولت و شهرداری هاست، گفت: طرح ها باید به گونه ای گویا باشد که مردم تشویق به ساخت وساز شوند آنهم با سرمایه های انبوهی که در اختیار دارند و بیشتر از سرمایه دولت هم است و می توانند بهتر از دولت کار کنند لیکن اگر اعتماد لازم ایجاد شود و سدی پیش روی کار مردم در این باب ایجاد نشود مردم خود بازار عرضه و تقاضا را حتی بهتر از دولت تنظیم کرده و با اگاهی از نیازها جلو خواهند رفت.
وی افزود: در باب تامین نیاز مردم به مسکن بجز سرمایه انبوه مردم که قابل هدایت در این جهت است سرمایه بانک مسکن هم با افزایش میزان آن می تواند به کمک مردم آید تا با حمایت بیشتر دولت مشکلات موجود بازار مسکن رفع شود.



۱۳۹۷/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...