نسخه چاپی

بلاتكلیفی ۷۰ درصد خانوارهای مناطق محروم با فوت سرپرست

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: میانگین كشوری تعداد كل بیمه شدگان بیمه نسبت به تعداد خانوار 60 درصد است اما در برخی استانها ۳۰ درصد است یعنی 70 درصد خانوارهای این استان‌ها اگر سرپرست خود را از دست بدهند بلاتكلیف می مانند.

به گزارش نما، محمدرضا واعظ مهدوی گفت: در پوشش بیمه های اجتماعی تعداد کل بیمه شدگان اعم از بیمه شدگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستائیان و عشایر در کل کشور نسبت به تعداد خانوار 60 درصد است اما این رقم در برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان 30 درصد است یعنی 70 درصد خانوارهای این استان در دوران پیری حقوق بازنشستگی ندارند و اگر خانواده ای سرپرست خود را از دست دهد بلاتکلیف می ماند.

وی با اشاره به بررسی های به عمل آمده در خصوص اشتغال گفت: بخش مهمی از عدم پوشش بیمه های اجتماعی کمبود اشتغال رسمی در این استانها است یعنی کارخانه و به طور کلی صنعت کم است و باید صنایعی ایجاد شود که در آن افرادی مشغول به کار شده و بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

واعظ مهدوی علت کمبود صنعت در استانی مانند سیستان و بلوچستان را قیمت تمام شده بیشتر نسبت به سایر شهرهای کشور عنوان کرد و گفت: باید در سیاست گذاری ها تفاوت قیمت تمام شده را به گونه ای تنظیم کنیم که سرمایه گذاری در این استان مقرون به صرفه باشد.

مدیر عامل صندوق گفت: رساندن سطح بیمه های اجتماعی در سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری استراتژی است که در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن هستیم.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...