نسخه چاپی

ارتش پاكستان معترض شد

تفسیر نادرست سخنان ژنرال باجوا توسط فضل الرحمن موجب اعتراض ارتش پاكستان شد.

به گزارش نما، «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: تفسیر به رای سخنان فرمانده ستاد ارتش توسط فضل الرحمان کار غلطی است.

وی تصریح کرد: ژنرال باجوا هیچگاه حزب جمعیت علمای اسلام را با تروریست‌ها مقایسه نکرده و شکست این دو را به هم پیوند نداده است.

آصف غفور گفت: سخنان فرمانده ستاد ارتش مبنی بر شکست دشمنان پاکستان در انتخابات مربوط به تروریست‌هایی می‌شود که تلاش می‌کنند پاکستان را نا‌امن کنند.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به سخنان اخیر فضل الرحمن افزود: نباید هر حرفی را تفسیر به رای کرده و از آن منافع شخصی را دنبال کرد.

گفتنی است رسانه‌های پاکستانی شکست «فضل الرحمن در انتخابات را بدترین شکست تاریخ حزب جمعیت علمای اسلام توصیف کرده‌اند.

وی پس از انتخابات تلاش کرد تا با مشارکت احزاب بزرگی مانند حزب نواز و حزب مردم پارلمان پاکستان را تحریم کند ولی هیچ از احزاب بزرگ و حتی متحدان اصلی او حاضر نشدند در این کار با وی مشارکت کنند.

فضل الرحمن پیش از انتخابات ائتلافی متشکل از گروه‌های بزرگ مذهبی پاکستان تشکیل داده و مدعی بود که نقش بسیار مهمی را در حکومت پاکستان ایفا خواهد کرد ولی حتی خود او نیز نتوانست در انتخابات موفق شده و به پارلمان راه پیدا کند.

رئیس جمعیت علمای اسلام اخیرا تلاش کرده بود از سخنان فرمانده ارتش پاکستان سواستفاده کرده و عامل شکست خود را دخالت ارتش معرفی کند.

۱۳۹۷/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...