نسخه چاپی

دولت مستعفی یمن از آغاز مجدد صادرات نفت شرق یمن خبر داد

وزارت نفت و معادن دولت مستعفی یمن از نخستین صادرات نفت استان «شبوة» خبر داد و طی بیانیه‌ای، دیشب اعلام كرد كه نخستین صادرات نفت خام این استان از طریق بندر «رضوم»، چند روز پیش (در 28 جولای گذشته) آغاز شد.

به گزارش نما، وزارت نفت و معادن دولت مستعفی یمن طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «یمن مونیتور» منتشر شد، اعلام کرد که پس از از سرگیری پالایش نفت از بخش «S2» در منطقه «العقلة» در استان «شبوه» در شرق یمن، این صادرات آغاز شد.

بر اساس این گزارش، 500 هزار بشکه نفت خام، پس از قیمت‌گذاری جهانی که طی آن 35 شرکت جهانی در یک مناقصه بین‌المللی حضور داشتند، صادر شد. در این مناقصه یک شرکت چینی به نام «کاتی پترولیوم»، پیروز شد.

در این بیانیه آمده است: 20 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت خام استان شبوة به این استان اختصاص خواهد یافت، همان‌گونه که این مسئله در سایر استانهای نفتی اجرا می‌شود و این امر بر پروژه‌های توسعه و پیشرفت در استان شبوة تحت نظارت دولت محلی بسیار موثر خواهد بود.

وزارت نفت و معادن دولت مستعفی یمن تاکید کرد که به تلاش خود برای فعالسازی سایر بخش‌های نفتی در استان‌های حضرموت، مأرب و شبوه ادامه خواهد داد.

از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن در مارس 2015 تاکنون، کلیه بنادر نفتی در حضرموت، مأرب و شبوه، صادرات نفت خام به خارج از کشور را متوقف کردند اما این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند که عربستان با همکاری شرکت‌های غربی از جمله «توتال فرانسه» و نیروهای دولت مستعفی یمن، 63 درصد از نفت یمن را سرقت می‌کند.

«بشری المقطری»، کارشناس سیاسی یمن دو سال پیش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: عربستان با شراکت حزب اصلاح ( شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین در یمن) و با کمک عبدربه منصور هادی اقدام به سرقت علنی نفت یمن از استان حضرموت و خارج کردن آن با ناوهای جنگی کرده است.

۱۳۹۷/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...