نسخه چاپی

آلیا در گفتگو با نما :

فعالیت های زودهنگام انتخاباتی نمایندگان ناشی از عدم درك مشكلات مردم است

عکس خبري - فعاليت هاي زودهنگام انتخاباتي انمايندگان  ناشي از عدم درک مشکلات مردم است

عضو سابق كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان در مدت باقی مانده از وقت مجلس به الویت ها توجه كرده و فكری به حال رفع مشكلات اقتصادی و معیشتی كنونی مردم و بیكاری قشر جوان كشور كنند.

فاطمه آلیا نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با نما با انتقاد از اقدامات زودهنگام برخی نمایندگان مجلس در رابطه با انتخابات دوره بعد مجلس، گفت: نمایندگان در مدت باقی مانده از وقت مجلس بهتر است به الویت ها توجه کرده و فکری به حال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی مردم و بیکاری قشر جوان فرهیخته کشور کنند که بنا به گفته وزیر بهداشت بیکاری شان سبب افزایش افسردگی در کشور شده است.
وی با انتقاد از عملکرد بدون برنامه برخی نمایندگان و پرداختن به حواشی در مجلس، بیان نمود: نمایندگان برای حل مشکلات مردم طرح بیاورند و تلاش کنند نه اینکه با شبهه افکنی و پرداختن به امور واهی و حواشی و انتخابات آتی از هم اکنون فرصت سوزی نمایند.
وی عنوان نمود: افکار عمومی جامعه بخصوص اقشار دانشگاهی و زنان فرهیخته و فعال کشور انتظاراتی از فراکسیون ها مجلس بخصوص فراکسیون زنان در راستای تامین مطالباتشان دارند و می خواهند بدانند برای تامین رفاه نسبی و رفع مشکلات جامعه بانوان کشور تاکنون چه اقداماتی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.
آلیا اظهار نمود: سابقا در مجلس عرف بود که در 6 ماه اول تشکیل مجلس، نماینده ها و فراکسیون ها و کمیسیون ها یک الویت بندی برای کارها وبرنامه های خود می کردند و در چهار سال بعد سعی می کردند امور در نظر گرفته شده را پیگیری و محقق نموده و به تصویب برسانند و به مردم روند امور را گزارش دهند.
وی افزود: الویت های کاری نمایندگان همان سال اول بیان می شد و در طول سالهای بعد تمرکز بر تحقق آنها بود در مجالس هفتم و هشتم و نهم روال اینگونه بود و با توجه به الویت های جامعه زنان کشور در امر تسهیل ازدواج، مرخصی شیردهی، اشتغال زنانی که شرایط خاصی دارند و تسهیلاتی باید برایشان لحاظ شود و بسیاری امور دیگر اقداماتی صورت گرفت که ثمر بخش بود.
عضو سابق کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه گفته می شود اکنون فراکسیون زنان با دو سه نفر جلسه تشکیل می دهد، ابراز نمود: گویی عده ای فراکسیون مجزایی تحت عنوان فراکسیون زنان و خانواده تشکیل داده و تمرکز کارها را بر هم زده اند و تاکنون هم کاری مفید انجام نداده اند که می طلبد اکنون که دو سال به پایان کارشان مانده لیستی از برنامه ها و الویت ها و مطالبات زنان جامعه که به آنها ارائه شده است گزارش دهند تا افکار عمومی بدانند آیا الویت نمایندگان زن مجلس همان الویت های واقعی اقشار جامعه است و چه کارهایی کرده اند که این اقدامات خود می تواند رزومه خوبی از عملکردها در برابر مردم برای انتخابات آتی باشد.


۱۳۹۷/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...