نسخه چاپی

آغاز عملیات احداث نخستین پاركینگ زیرسطحی كشور

عملیات احداث نخستین پاركینگ زیرسطحی كشور در مشهد آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، مهندس احمد نوروزی، رییس هیات مدیره شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق در یک نشست خبری در محل پروژه مجد با اعلام این خبر عنوان کرد: پارکینگ طبقاتی زیرسطحی مجد 33 هزار متر مربع مساحت دارد و در آن ظرفیت 1320 پارک خودرو پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پارکینگ در ایام مناسبت‌ها کمک خوبی برای ترافیک مشهد خواهد بود. ایستگاه خط 3 قطار شهری مشهد نیز در این پروژه دیده شده است. امیدوارم اگر موضوع افزایش هزینه‌ها اذیتمان نکند بتوانیم پروژه را ظرف 6 ماه به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به احداث اولین پارکینگ زیرسطحی کشور در پروژه مجد گفت: یکی از مشکلات شهرداری برای پارکینگ، تامین زمین است اما در این پروژه توانسته‌ایم بر این مشکل غلبه کنیم؛ مشکل این شهر معبر نیست بلکه مشهد از نبود پارکینگ رنج می‌برد.

او در مورد علت اینکه چرا ابتدا محور مجد را آسفالت کرده و سپس دوباره آن را خراب کردید، عنوان کرد: قبل از باز کردن محور مجد برای احداث پارکینگ اعلام آمادگی شد ولی حرف برخی از اعضای شورای شهر این بود که می‌خواهیم زمان بخریم و به همین دلیل محور را باز کردیم اما بعد از موافقت شهرداری دوباره پروژه احداث پارکینگ آغاز شد.

رییس هیات مدیره شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق با اشاره به اجرای پروژه مجد در بلوار شهید قرنی مشهد عنوان کرد: مکانیزم مشارکتی و اجرایی برای این پروژه طراحی شده که همه از جمله مالکان و سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند زیرا با تعریف سهام پروژه مردم و کارکنان دولت در این پروژه سهیم شده‌اند و به عبارتی این مجموعه با پول بی‌پول‌ها شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: این منطقه یک نقطه ضعف برای مشهد بوده و مشاغل مزاحم در آن زیاد وجود داشت اما این نقطه را طوری طراحی کرده‌ایم که به نقطه قوت و شاید بهترین نقطه شهر تبدیل شود.

شهردار اسبق مشهد همچنین در مورد پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی گفت: این پروژه عملا کمکی از دولت دریافت نکرده و عمدتا بر پایه مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری پیش می‌رود و اگر مدیریت آن به سمت مردم گرایش پیدا کند، کار سرعت می‌گیرد هر چند در دو سال اخیر اقدامات خوبی در آنجا شده است.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...