نسخه چاپی

كارتر: قرارداد كمپ دیوید در معرض خطر است

رئیس جمهوری اسبق آمریكا توافقنامه صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی ( كمپ دیوید) را در معرض خطر خواند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، جیمی کارتر رئیس بنیاد صلح کارتردر گفتگو با شبکه تلویزیونی الحیات در قاهره با بیان این مطلب اوضاع فلسطین را دلیل اصلی در معرض خطر قرار گرفتن توافقنامه کمپ دیوید دانست وگفت:‌ می توان برخی از بندهای این توافقنامه را اصلاح کرد تا محتوای آن با نیازهای امروز هماهنگ شود.
به گفته وی تداوم صلح میان دو طرف می تواند از طریق اصلاح بندهایی در توافقنامه که به مصر اجازه دهد تعداد نیروهایش را در صحرای سینا افزایش دهد ممکن شود.
کارتربا تاکید بر اهمیت قانون اساسی مصر، گفت:‌ اختلاف نظرهای اخیری که درباره پیش نویس قانون اساسی در مصر مشاهده می شود مفید است زیرا این پیش نویس هنوز نهایی نشده است».
این در حالی است که «محمد سیف الدوله» مشاور محمد مرسی رئیس جمهور مصر در همایش بررسی پیمان کمپ‌دیوید، این ‌پیمان را ‌موجب «تضعیف سیاسی مصر» دانسته و تأکید کرده که افکار عمومی باید آماده تغییر پیمان کمپ‌دیوید باشند.
مردم و نهادهای مدنی غیر دولتی در مصر نیز پس از سقوط رژیم حسنی مبارک به طور آشکار مخالفت خود را با معاهده کمپ دیوید که در زمان جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا میان انور سادات و مناحیم بگین به امضا رسید، بیان کردند.
پیمان کمپ دیوید در سال 1979 میان مصر و رژیم صهیونیستی به امضا رسید و پس از آن قاهره و تل آویو تبدیل به دو متحد شدند.
بعد از به قدرت رسیدن مسلمانان در مصر، مردم این کشور خواهان قطع رابطه با اسرائیل و همچنین فسخ و یا تغییر درمفاد پیمان کمپ دیوید شده اند که این امر با مخالفت رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...