نسخه چاپی

اعزام نظامیان آمریكایی به تركیه به بهانه مدیریت بحران سوریه

عکس خبري -اعزام نظاميان آمريکايي به ترکيه به بهانه مديريت بحران سوريه

فرمانده نظامیان آمریكایی مستقر در اروپا، از اعزام گروهی از نظامیان آمریكایی به تركیه به بهانه كمك به آنكارا در مدیریت بحران سوریه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «حریت» ترکیه، ژنرال «مارک هرتلینگ» فرمانده نظامیان آمریکا در اروپا اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) اخیرا و در بحبوحه درگیری ها در سوریه، نظامیان خود را به ترکیه اعزام کرده اند.

بر اساس اعلام این ژنرال آمریکایی، نظامیان مستقر شده در ترکیه به اشتراک گذاری اطلاعات خواهند پرداخت.

هرتلینگ همچنین اعلام کرده است که: ما شماری از پرسنل ارتش آمریکایی در اروپا را اخیرا عازم ترکیه کرده ایم که برخی از آنها در زمینه اشتراک گذاری اطلاعات فعالیت خواهند داشت.

این ژنرال آمریکایی با ادعای نگرانی ترکیه از مدیریت بحران انسانی به وجود آمده در مرز این کشور با سوریه گفت: ماه اکتبر است و آنچه ترکیه درباره آن بسیار نگران است، از راه رسیدن زمستان و راهی است که آنها می توانند بحران انسانی به وجود آمده در مرز را مورد رسیدگی قرار بدهند.

هرتلینگ همچنین گفت: اگر ترکیه درخواست همکاری کند،‌ نظامیان آمریکایی برای عملیات های تخلیه (مرز ترکیه با سوریه) به کار گرفته خواهند شد. با این حال، ترکیه تا به حال چنین درخواستی را مطرح نکرده است.

پنتاگون در شرایطی نظامیان خود را به بهانه کمک به ترکیه در مدیریت بحران سوریه عازم این کشور کرده است که گزارش های متعددی از تلاش مخفیانه غرب و از جمله آمریکا در تجهیز مالی و تسلیحاتی مخالفان و تروریست های سوریه و تحریک تروریست ها به ارتکاب جنایات ضد بشری و نسبت دادن آنها به ارتش دمشق منتشر می شود.

اخیرا نیز اخباری درباره وجود تسلیحات ساخت کشورهای مختلف در دست شورشیان سوری و از جمله موشک های زمین به هوای «استینگر» آمریکا در دست مخالفان «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه منتشر شده است.

دولت سوریه که از مارس سال 2011 تاکنون، درگیر ناآرامی است، اعلام کرده که ناآرامی ها در این کشور به تحریک کشورهای خارجی صورت می گیرد و کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه در حال تامین تسلیحات گروه های مخالف در سوریه و تلاش برای تشدید ناآرامی ها در این کشور هستند.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...