نسخه چاپی

بازتاب پیام رهبری به كنگره عظیم حج

سخنان مهم مقام معظم رهبری خطاب به حجاج بیت الله الحرام كه در مراسم باشكوه برائت از مشركین صحرای عرفات قرائت شد، با استقبال علمای جهان اسلام به ویژه علمای لبنانی و جنبشهای مقاومت منطقه به ویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین روبرو شده است.

مهر، پیام مهم مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج که در مراسم باشکوه برائت از مشرکین صحرای عرفات قرائت شد، با استقبال علمای جهان اسلام به ویژه علمای لبنانی و جنبشهای مقاومت منطقه به ویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین روبرو شده است.

علمای لبنانی از پیام وحدت آفرین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت کنگره عظیم حج استقبال کردند.

شیخ "عبدالناصر جبری" رئیس دانشکده "الدعوه الاسلامیه" لبنان، پیام وحدت آفرین آیت الله خامنه ای به مناسبت کنگره عظیم حج را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : برای تحقق این امر باید به طور جدی تلاش کرد.

وی افزود وحدت مختص عرب یا عجم یا مذهب اسلامی خاصی نیست، بلکه برقراری وحدت در میان پیروان همه مذاهب اسلامی امری ضروی است.

این عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به العالم گفت: ما مسلمانان باید به اتحاد و همبستگی، توطئه های دشمنان را عیله اسلام و مسلمانان خنثی کنیم.

رئیس دانشکده الدعوه الاسلامیه لبنان در پایان گفت: پیام آیت الله خامنه ای این بود که فتنه فرقه ای میان اهل سنت و شیعیان ساخته و پرداخته صهیونیستها، آمریکا و اروپا است.

شیخ "محمد نمر زغموت" رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان نیز با اشاره به شرایط دشوار مسلمانان و گسترش تفرقه و فتنه های مذهبی در میان آنها، ضرورت مقابله با این وضع را خواستار شد.

وی پیام آیت الله خامنه ای به مناسبت کنگره عظیم حج را گامی مثبت در مسیر تحقق وحدت در میان مسلمان و از بین بردن تفرقه توصیف کرد.


استقبال جهاد اسلامی فلسطین از پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از پیام آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت کنگره عظیم حج استقبال کرد.

" خضر حبیب " از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اظهار داشت : آیت الله خامنه ای، مسلمانان را در قبال توطئه های قدرتهای بزرگ جهانی به هوشیاری فراخواندند و طرح های استکبار بر ضد وحدت امت اسلامی را گوشزد کردند.

حبیب افزود: رهبر انقلاب اسلامی به نکته بسیار مهمی اشاره کرد و آن، اینکه غرب تمام تلاش خود را برای منحرف کردن انقلابهای عربی از مسیر واقعی خود به کار گرفته است.

خضر حبیب تاکید که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این پیام، حمایت از مسئله فلسطین و یاری مبارزان فلسطینی را یادآور شدند.

رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت کنگره عظیم حج، تاکید کردند که امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شکننده‌ هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33 روزه و ملت ایران پرچمدار و خط شکن حرکت به سمت قله‌های رفیع موفقیت است.

ایشان در این پیام افزودند: این اوضاع امیدبخش، باید ما ملتهای مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آینده‌ ای درخشان هدایت کند و از سوی دیگر، ما را با درس گرفتن از گذشته، هوشیارتر از همیشه نگهدارد.

آیت الله خامنه ای در این پیام، خاطر نشان کردند که " امروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شدگان در غزه، همراهی با ملتهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشمیر، مقاومت در برابر تعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دستهای آلوده و زبانهای مزدوری که به این اتحاد ضربه می ‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه کشورهای اسلامی، وظایف بزرگی است که متوجه خواص امت است. "

رهبر معظم انقلاب در پایان این پیام تاکید کردند: منظره شکوهمند حج، زمینه‌های مساعد برای انجام دادن این وظایف را به ما نشان می‌دهد و ما را به تلاش و همت مضاعف فرا می‌خواند.

۱۳۹۱/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...