نسخه چاپی

15موضوعی كه رامنی و اوباما جرأت ندارند مطرح كنند

استاد حقوق دانشگاه نیواورلئان به پانزده موضوعی اشاره می‌كند كه معتقد است اوباما و رامنی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا تاكنون جرأت پرداختن به آن‌ها را نداشته‌اند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه تحلیلی «آلترنت» نوشت: در مقاله‌ای به قلم «بیل کویگلی» استاد حقوق دانشگاه نیواورلئان، دراین باره نوشت: ما به خوبی از اختلافات اندک میان دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا آگاه هستیم. اما از مسائل مهمِ اجتماعی و زیست محیطی که رامنی و اوباما درباره آنها صحبت نمی کنند چه می دانیم؟ در اینجا این موضوعات را مشاهده می کنید:

1. هیچ یک از کاندیداها تمایلی به متوقف کردن اجرای حکم اعدام برای جرایم ایالتی و فدرال ندارند.

2. رامنی و اوباما قصد ازبین بردن و یا کاهش تعداد 5113 کلاهک هسته‌ای آمریکا را ندارند.

3. هیچ کدام برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو تلاش نمی‌کنند.

4. هیچ یک از کاندیداها درخواست‌ها برای دستگیری و محاکمه سرمایه‌داران بزرگ در وال استریت به دلیل گرفتن وام‌های کلان و غیرقانونی را پیگیری نمی‌کنند.

5. اوباما و رامنی اقداماتی را به منظور پاسخگویی مقامات دولت بوش در رابطه با شکنجه زندانیان در گوانتانامو، عراق و افغانستان، دنبال نمی‌کنند.

6. هیچ کدام از کاندیداها تمایلی به توقف استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور کشتار مردم در افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی ندارند.

7. اوباما و رامنی مخالف جاسوسی‌های بدون مجوز، بازداشت های نامحدود و تبعیض نژادی در مبارزه با تروریسم نیستند.

8. هیچ کدام از کاندیداها برای افزایش دستمزدها تلاشی نمی کنند. در واقع، آنها درباره افزایش حداقل دستمزد 7.25 دلاری در ساعت، تنها وعده داده و هیچ اقدامی را دراین زمینه انجام نمی دهند. با مقایسه این میزان دستمزد با نرخ تورم از دهه 60 میلادی، حداقل دستمزد باید 10 دلار در ساعت باشد.

9. هیچ کدام از آنها تمایلی به زنده دستگیر کردن «اسامه بن لادن» به منظور محاکمه وی در دادگاه نداشتند.

10. اوباما و رامنی از رد هرگونه احتمال حمله به ایران خودداری می کنند.

11. هیچ کدام از آنها کمک‌های مالی گسترده از جانب مردم و سازمان‌ها را رد نمی‌کنند.

12. آن‌ها تاکنون هیچ طرحی را برای مقابله با گرم شدن کره زمین ارائه نکرده‌اند.

13. هیچ کدام از این دو کاندیدا درباره وجود بیش از دو میلیون نفر زندانی در آمریکا صحبت نمی‌کنند.

14. اوباما و رامنی برنامه‌ای را برای ایجاد مشاغل عمومی ارائه نمی‌دهند تا هرکس که قصد کارکردن دارد بتواند به راحتی شغلی پیدا کند.

15. سرانجام، هیچ کدام از این دو کاندیدا مخالف صنعت برق هسته‌ای نیستند. درحقیقت آنها از گسترش نیروگاه‌های هسته‌ای حمایت می‌کنند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...