نسخه چاپی

قابل توجه وزیر ورزش و جوانان:

قانون بازنشسته ها درفوتبال به شوخی گرفته شد!

عکس خبري -قانون بازنشسته ها درفوتبال به شوخي گرفته شد!

قانون روشن و واضح است و استثنایی هم ندارد. به عبارت بهترعلی كفاشیان، محمدرضا ساكت، فریدون اصفهانیان و بقیه نمی توانند برای خود استثناء قائل شوند.

سعید سعید زاده- درحالی که مسعود سلطانی فروزیرورزش و جوانان کشورمان درمصاحبه های خود مرتب برمنع به کارگیری بازنشسته ها تأکید دارد اما فدراسیون فوتبال این قانون را به شوخی گرفته است.

به طورمثال می توان به علی کفاشیان اشاره کرد که درظاهراستعفاء داد اما کماکان به فدراسیون فوتبال می رود و پشت میزخود می نشیند!

یا اینکه محمدرضا ساکت به دلیل بازنشسته بودن ازدبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفاء داد ولی این روزها درکشورقطربه عنوان مدیرتیم ملی مشغول رتق و فتق امورتیم کشورمان است!

ماجرا چیست؟ اگرمهدی تاج توانست قانونی مجوزماندنش برریاست فدراسیون فوتبال را بگیرد اما هنوز اعضای هیئت رئیسه و رئیس کمیته داوران که بازنشسته هم محسوب
می شوند همچنان برمسند کارنشسته اند.

به راستی چرا؟

آیا خون فدراسیون فوتبال ازحمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس
رنگین تر است؟ چه طورگرشاسبی به دلیل قانون بازنشستگی ازسمت خود درحالی که استعفاء می دهد که کارنامه خوبی هم به جای گذاشته است. رسیدن به فینال آسیا و قهرمانی درلیگ برترایران برای هرمدیری کافی بود که درپست خود بماند اما او رفت و...

این حکایت مصداق بارزتبعیض است. اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال میلی به ترک پست خود ندارند و اراده ای هم برای برخورد دیده نمی شود.

به نظرما مقصراصلی این افراد بازنشسته و چسبیده به فوتبال نیستند. مقصراصلی وزارت ورزش و جوانان و شخص مسعود سلطانی فر است. اینکه وزیرورزش نمی تواند قانون مجلس شورای اسلامی را که به تصویب نمایندگان مردم رسیده است را درحوزه کاری خود اجرا کند.

این درحالی است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیارمترقی و پیشرفته است و نیازبه آیین نامه اجرایی ندارد. یعنی لازم نیست هیچ دستگاه یا نهادی برای آن آیین نامه بنویسد و دست اندازی هم وجود ندارد. دراین قانون به صراحت آمده است افراد بازنشسته باید جای خود را به مدیران جوان بدهند.

اولین مرحله خود فرد است که باید طبق قانون استعفاء بدهد و برود. مرحله بعدی مدیردستگاه یا نهاد است و سپس سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ذی حسابان و درنهایت دستگاه قضایی باید برخورد لازم را انجام بدهد که قطعا این کارانجام خواهد شد.

اما روی سخن ما با شخص وزیرورزش است. قانون روشن و واضح است و استثنایی هم ندارد. به عبارت بهترعلی کفاشیان، محمدرضا ساکت، فریدون اصفهانیان و بقیه نمی توانند برای خود استثناء قائل شوند. بنابراین انتظارمی رود قبل ازدیوان محاسبات، بازرسی یا دستگاه قضایی وارد عمل شده و عذرمدیران بازنشسته ورزش را بخواهد.

فدراسیون فوتبال هم شامل این داستان می شود چرا که بودجه خود را ازطریق وزارت ورزش و جوانان تأمین می کند.

۱۳۹۷/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...