نسخه چاپی

حذف نامبارك جام حذفی!

عکس خبري -حذف نامبارك جام حذفي!

اگر قرار باشد تعداد مخالفان حذف جام حذفی را بشماریم، باید به تعداد اعضای جامعه فوتبال ایران، عدد جمع كنیم. اما ...

شما: حكايت برگزار نشدن و يا نشدن جام حذفي در جريان برگزاري ليگ دوازدهم فوتبال حرفه‌اي امسال، از آن دست داستان‌هاست كه هزار و يك پيچ و خم دارد. از آن داستانهايي كه حتي وقتي به پايانش برسي هم نمي‌تواني بفهمي كي بود، چي بود و كجا بود؟
***
برگزاري مسابقات رسمي تيم ملي در فصل جاري، سبب‌ساز آن شد كه تقويم فوتبالي كشورمان فشرده‌تر از هميشه شود. اما هيچ كس حتي به مخيله خودش راه هم نمي‌داد كه حاصل اين فشردگي حذف مسابقاتي باشد كه تا همين فصل قبل مشخص كننده چهره يكي از نمايندگان فوتبال ايران در رقابتهاي آسيايي باشد! اما اين اتفاق افتاد و يا بهتر است بگوييم كه تا رخ دادنش فقط يك گام فاصله داريم. فاصله‌اي كه اميدواريم هرگز طي نشود!
***

هر تيم ليگ برتري در جام حذفي چند بازي انجام مي‌دهد؟ تيمي كه مقام قهرماني اين مسابقات را از آن خودش مي‌كند، با احتساب فينال شش مسابقه برگزار مي‌كند و به تبع تعداد بازيهاي تيم‌هاي ديگر بر اساس آنكه در چه مرحله‌اي از جام كنار رفته باشند، كمتر از اين خواهد بود.
شش ديدار در يك فصل! آيا اين رقمي است كه فشردگي مسابقات را براي تيمي خاص كم كند؟ آيا شش ديدار در يك فصل – يادتان باشد كه شش ديدار تعداد بازي‌هايي است كه تيمهاي به فينال رسيده برگزار كرده‌اند و تعداد بازيهاي ساير تيم‌‌ها كمتر هم بوده است! مي‌تواند منجر به خم شدن كمر يك تيم باشد و آيا حذف اين شش بازي مي‌تواند كمر خم شده تيمي را دوباره راست كند؟
***
فدراسيون فوتبال بعد از طرح اين راه حل ناكارآمد، مورد انتقاد كارشناسان امر قرار گرفت و اين انتقادها باعث شد كه موضع ابتدايي فدراسيوني‌ها تغيير كند و از لغو قانون حذف جام حذفي، سخن بگويند، اما اين لغو هم دوام زيادي نداشت و حالا بحث بر سر آن است كه يا جام حذفي برگزار نشود و اگر هم بشود بدون حضور ياران ملي پوش باشد!
مهمتر از برگزار شدن و يا نشدن جام حذفي – كه البته به خودي خود بسيار مهم و حياتي است – تغييرات آزار دهنده‌اي است كه در تصميمات و نظرات اعضاء و مسئولين فدراسيون ايجاد مي‌شود. مديران فوتبال ما به راحتي برنامه‌ها را عوض مي‌كنند و بدتر از آن براي نظر كارشناسان امر كمترين ارزشي قائل نيستند.
اگر قرار باشد تعداد مخالفان حذف جام حذفي را بشماريم، بايد به تعداد اعضاي جامعه فوتبال ايران، عدد جمع كنيم. اما اين اجماع كم نظير هم براي فدراسيوني‌ها ارزشي ندارد و آنها را در تصميم غلطي كه اتخاذ كرده‌اند، متزلزل نساخته است. بي توجهي به نظر كارشناسان امر باعث مي‌شود تا ما مسابقات جام حذفي را با همه جذابيت‌هايش از دست بدهيم!

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...