نسخه چاپی

افتخار نمایندگی آمریكا در انتخابات آتی!

محمد كاظم انبارلویی

انتخابات در هر كشور ابزاري براي تصميم‌گيري و تصميم‌سازي وتعيين حاكمان در سطح ملي است. در راس اين تصميم‌گيري وتصميم‌سازي حساسيت نسبت به امنيت ومنافع ملي مي‌درخشد. حال اگر كساني از اول به اين نيت وارد شوند كه امنيت ومنافع ملي را به نفع بيگانگان تهديد و يا تحديد نمايند، مردم و مسئولان بايد با نگاه ديگري به آنها بنگرند. به همين دليل در قانون انتخابات در هر كشوري دقت‌هايي شد كه چنين اتفاقي نيفتد هيچ كشوري اجازه نمي‌دهد افراد بيايند و با مصالح ملي شوخي كنند و مقدمات برهم زدن امنيت ملي را فراهم كنند.
يكي از انتقاداتي كه به احزاب رقيب در انتخابات 88 مطرح شد اين بود كه اينها حريم امنيت ملي را پاس نمي‌دارند و با بيگانگان ساخته‌اند و با ضد انقلاب هم عقد اخوت بسته‌اند. هر چه " كد" براي اثبات اين ادعا از راديو بي بي سي و راديو آمريكا ومحافل ضد انقلاب مي‌آورديم حضرات زير بار نمي‌رفتند.
اكنون يكي از اعضاي برجسته حزب مشاركت در مصاحبه با يك روزنامه دوم خردادي، بي‌پرده به اين واقعيت اعتراف كرده است. اولا: "(حزب) ما وظيفه‌اي براي مقابله با معارضين نظام ندارد."(1)
ثانيا: " وقتي اصلاحات( بخوانيد اراده حزب براي رسيدن به حكومت) به بن بست رسيد يا بايد به وضع موجود رضايت داد يا مبارزه به دليل تصلب حكومت به سمت براندازي يا انقلاب سوق پيدا كند. اين يك قصد وتصميم نيست كه متولي داشته باشد يك جبر است و خواه ناخواه اتفاق مي‌افتد. اين براندازي در حد براندازي حاكمان و گاه به براندازي نظام منجر مي‌شود"(2)
از اين بيان يك منطق سياست ورزي در داخل كشور رخ نمايي مي‌كند و آن اينكه اگر در انتخابات مردم راي اعتماد به نامزد مورد علاقه اين حزب ندهند به‌طور طبيعي آنها به سمت براندازي اصل نظام مي‌روند. كما اينكه رويدادهاي تلخ سال 88 مويد چنين ديدگاهي است . به همين دليل اين حزب جمعي از كادرهاي خود را به رهبري رجبعلي مزروعي به انگليس فرستاد تا با حضور در شوراي موسوم به جنبش سبز كه پروژه براندازي را زير نظر سرويس‌هاي سيا و ام آي 6 وموساد عملياتي مي‌كنند، مشاركت نمايد.
لذا نتيجه مي‌گيريم اين حزب نه تنها صريح اعلام مي‌كند وظيفه‌اي در برابر معارضان نظام براي مقابله با براندازي ندارد بلكه خود را متعهد مي‌داند دركنار معارضان با مردم و انقلاب بجنگد. و تلويحا اعلام مي‌كند؛ اگر مردم به ما راي ندهند درگيري ومقابله با مردم براي براندازي نظام اجتناب ناپذير است. بنده گاهي پيش خود تاسف مي‌خورم از زنداني بودن برخي محترمين شوراي مركزي حزب مشاركت و برايم اين موضوع قابل هضم نبود اما با اعتراف آقاي شكوري راد در مصاحبه با "اعتماد" خيالم راحت شد كه قاضي در حكم خود در خصوص اتهامات امنيتي اين حزب خطا نكرده است.البته اعترافات آقاي شكوري راد در زندان يا زير بازجويي نبوده كه برخي به آن اعتماد نكنند او اكنون آزاد است و آزادانه در يك مصاحبه مطبوعاتي ديدگاه حزب خود را مطرح كرده است.سئوال كليدي از اين جريان سياسي آن است كه حساسيت شما اگر نسبت به امنيت و مصالح ملي اين‌قدر فرو كاهيده كه ذليلانه تن به همكاري با دشمن عليه ملت مي‌دهيد، اگر بر فرض مردم به شما راي اعتماد بدهند مثلا رئيس جمهور يا نماينده مجلس يا عضو شورا بشويد چگونه مي‌خواهيد حافظ امنيت و مصالح ملي باشيد ، شما كه از پيش گفته‌ايد هيچ تعهدي به آن نداريد؟
مثلا اگر رئيس جمهور بشويد و به‌عنوان رئيس شوراي عالي امنيت ملي بخواهيد انجام وظيفه كنيد امنيت ومصالح ملي را در نظر مي‌گيريد يا امنيت ومنافع آمريكا و دشمنان نظام را ؟
طبيعي است شما از قبل صادقانه انتخاب خود را كرده‌ايد و دومي را برگزيده‌ايد!
بنابراين چه انتظاري داريد مردم به شما راي دهند؟ با اين رويكرد ومواضع فكري در حقيقت انتخابات به‌صورت راي به حاكميت ملي و يا حاكميت آمريكا در مي‌آيد و شما افتخار نمايندگي آمريكا در اين انتخابات را پيدا مي‌كنيد.
اين يعني مسخره كردن مردم، دست انداختن هيئت نظارت و به سخره گرفتن قانون انتخابات.
اولين حق مردم اين است كه شوراي نگهبان در عدم احراز صلاحيت نامزدهاي اين جريان در هر انتخاباتي ترديد نكند واجازه ندهد چنين جرياني با اين تفكر در رقابت‌هاي انتخاباتي حضور پيدا كند. دومين حق مردم اين است كه نهادهاي امنيتي بر مراودات داخل و خارج اين جريان كنترل داشته باشند تا مبادا ملت از يك سوراخ دوبار گزيده شود. منطق منافقين در همكاري با صدام واكنون نوكري براي آمريكا عليه ملت همين بود كه آنها نه تنها تعهدي نسبت به امنيت ملي نداشتند بلكه تعهد امنيتي با دشمنان نظام داشته و با آنها بي‌پروا همكاري مي‌كردند.
نكته ديگر تبليغ اين منطق و سياست ورزي از سوي روزنامه اعتماد با انتشار اين مصاحبه است . بنده آقاي حضرتي را فردي متعهد و علاقه‌مند به نظام مي‌دانم. لذا نمي‌دانم واقعا چرا او رضايت به ترويج چنين سياست‌ورزي در سپهر سياست امروز ايران مي‌دهد. البته او اين دقت را داشته جمله دوم آقاي شكوري‌راد را در روزنامه اعتماد چاپ داخل حذف كرده است اما اين جمله در سايت‌هاي ضد انقلابي از جمله سايت كلمه كه متن كامل مصاحبه با اعتماد در آن نقل شده حذف نشده است!

پي‌نوشتها:
2و 1- روزنامه اعتماد - مصاحبه با شكوري راد 29/7/91- به نقل از كيهان 8 آبان

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...