نسخه چاپی

از سلامتی زائران ربوده شده اطمینان كامل داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات آمریكایی ادعاهای مستقیم و غیر مستقیم توسط برخی رسانه‌ها مطرح می‌كنند كه به دنبال اهداف سیاسی خاصی بوده و تنها برای رقابت‌های انتخاباتی اینگونه ادعاها را مطرح می‌كنند.

رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد خبرهایی مبنی بر آزادی تعدادی از 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه در آینده‌ای نزدیک گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت همه جانبه برای آزادی زائران کشورمان در سوریه ادامه دارد و ما از سلامتی آنها اطمینان کامل داریم و ارتباط با کشورهایی که با ربایندگان در تماس اند یا امکان تاثیر گذاری بر روی آنها را دارند در دستور کار قرار داده و امیدوارم این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: هر زمان که اخبار دقیقی نسبت به آزادی بعضی از زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به دستمان برسد در اسرع وقت اطلاع رسانی می کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای آمریکا در مورد ایجاد سفارتخانه در ایران افزود: مقامات آمریکایی ادعاهای مستقیم و غیر مستقیم توسط برخی رسانه‌ها مطرح می کنند که به دنبال اهداف سیاسی خاصی بوده و تنها برای رقابت‌های انتخاباتی اینگونه ادعاها را مطرح می کنند.

مهمانپرست تصریح کرد: کشورهایی به عنوان حافظ منافع بین کشور آمریکا و ایران وجود دارد و ما از طریق کشور سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران معرفی شده و پاکستان که حافظ منافع ما در آمریکا است مباحث خود را به صورت رسمی مطرح و به کشور مربوطه منعکس خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این مطلب که وقتی به صورت غیر مستقیم و از طریق رسانه ها حرف‌های متضاد و متناقض مطرح می شود کاملا روشن است که اینگونه ادعاها اهداف سیاسی را دنبال می کند؛ افزود: آنها با طرح اینگونه ادعاها به دنبال این هستند تا ذهنیتی را نسبت به تصمیمات مسئولین در بین مردم کشورمان ایجاد کنند که ملت ما این ترفندها را به خوبی می شناسند و مقامات کشورمان نیز به این موضوعات به خوبی پاسخ داده اند.

مهمانپرست در پایان خاطر نشان کرد: هر زمانی که بحث جدی و رسمی در این مورد مطرح شود از طریق کشورهای حافظ منافع مطرح خواهد شد که تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...