نسخه چاپی

"انقلاب اعتراضی" حزب كمونیست روسیه

حزب كمونیست روسیه از تمایل خود برای رهبری یك جنبش اعتراضی ملی خبر داد و از طبقه‌های كارگر و میهن‌پرستان خواست تا بدین منظور با یكدیگر متحد شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، حزب کمونیست روسیه از پیوستن به اعتراضات دیگر احزاب مخالف به ویژه شورایی که اخیرا تحت عنوان "شورای هماهنگی مخالفان" تشکیل شد، سرباز زده است.

این شورا اوایل ماه اکتبر از طریق یک رای‌گیری اینترنتی تشکیل شد و ریاست آن به عهده آلکسی ناوالنی، وبلاگ‌ نویس مخالف معروف است. دیگر نمایندگان این شورای 45 عضوی را چهره‌هایی نظیر دیمیتری بایکوف، نویسنده محبوب مردم روسیه و یوگنیا چیریکووا، فعال محیط زیست و همین‌طور سرگئی اودالتسو، رهبر جبهه چپ روسیه تشکیل می‌دهند.

گنادی زیوگانوف، رهبر حزب کمونیست روسیه در مصاحبه‌ای گفت: اگر شورای هماهنگی مخالفان به پیشبرد جریان غیر طبیعی لیبرال برای کشورمان ادامه دهد، نمی‌تواند بار دیگر شهروندان ما را فریب دهد. آنها یک گروه مخالف به حساب نمی‌آیند.

وی گفت که حزب کمونیست روسیه مطمئن است با افزایش تنش‌ها نیروهای سیاسی گوناگون از اعتراضات گسترده به منظور اهداف خود بهره‌برداری خواهند کرد.

حزب کمونیست روسیه معتقد است که این نیروها صراحتا تحریک‌ کننده و برخوردار از حمایت‌های خارجی هستند.

زیوگانوف در خصوص آنچه که کمبودهای جنبش اعتراضی روسیه خواند، گفت که آرمان آنها تقویت نخواهد شد چرا که شرکت کنندگان اعتراضات آنها کم است.

به گفته وی در راهپیمایی اخیر موسوم به "راهپیمایی میلیونی" تعداد شرکت کنندگان بسیار کمتر از یک میلیون تن بود.

رهبر حزب کمونیست روسیه خاطرنشان ساخت: این چیزی بود که به دولت روسیه اجازه داد دست به حملات سیاسی و دولتی متقابل بزنند. محدودیت‌های قانونی در حال سخت‌تر شدن هستند. قوانین برگزاری تجمعات گسترده هرچه بیشتر سختگیرانه می‌شوند و جلوی دهان مخالفان برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر گرفته می‌شود.

رهبر حزب کمونیست روسیه گفت که ایجاد یک طبقه انقلابی یکی از وظایف اصلی حزب وی است.

به گفته وی کارگران به ویژه اعضای طبقه کارگر و میهن‌پرستان باید نقشی اساسی در گسترش این اعتراضات و رساندن آن به ابعاد ملی ایفا کنند.

۱۳۹۱/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...