نسخه چاپی

نامه نگاری برای فشار بر مجمع

تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای سرگشاده به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تصویب قوانین مربوط به FATF در این مجمع شدند.


به گزارش نما تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای سرگشاده به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تصویب قوانین مربوط به FATF در این مجمع شدند. در این نامه آمده است: «عدم عضویت در این کنوانسیون‌های متشکل از تقریباً همه کشور‌های جهان بسیار پرهزینه است و باعث نوعی خود تحریمی برای همکاری اقتصادی با کشور‌ها شامل دوستان جمهوری اسلامی ایران می‌شود.» در بخش‌هایی دیگر از این نامه آمده که: «انزوای خود خواسته ایران به‌دلیل کناره‌گیری از پیمان‌های مورد قبول تقریباً همه کشور‌های جهان، می‌تواند مایه تحقیر ملی شود و مصالح و منافع کشور را بازیچه دولت‌های مخالف ایران به ویژه امریکا و اسرائیل کند.» اصلاح‌طلبانِ امضاکننده این نامه نوشته‌اند: «چنانچه اعضای محترم مجمع در حمایت اکثریت قاطع ایرانیان از پیوستن کشورمان به کنوانسیون مزبور تردید دارند، می‌توانند رد یا تأیید آن را به همه‌پرسی ملت ایران بگذارند.»
ادعای اصلاح‌طلبان در حالی است که پیش از این ادعا‌هایی بسیار بیش از این‌ها در مورد برجام داشتند و هیچ‌کدام عملی نشد! قرار بود تحریمی نباشد و هست؛ قرار بود با برجام اوضاع اقتصادی سامان یابد که نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه هر روز بدتر هم شد و می‌شود. علاوه بر این فشار‌ها به مجمع برای تصویب آنچه دلخواه اصلاح‌طلبان است، حسن روحانی نیز اخیراً در سخنانی مجمع تشخیص مصلحت را تحقیر کرده و گفته بود نمی‌شود سرنوشت یک کشور را دست ۱۰ تا ۲۰ نفر آدم قرار بدهیم. او همچنین مدعی شد که رهبری با این لوایح موافقت کرده‌اند که البته هیچ سندی بر صحت ادعای روحانی در مورد موافقت رهبری وجود ندارد و آنچه از قول ایشان گفته می‌شود، صرفاً عدم مخالفت و عدم موافقت و ارجاع موضوع به نهاد‌های قانونی است.
احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم هم که مسبب ایجاد دروغ املاک نجومی بود، اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده که: «مردم باید بدانند با نپیوستن به FATF چه منافعی از کشور به خطر می‌افتد. وقتی سران نظام با این امر موافقت کرده‌اند به چه دلیلی برخی مخالفت می‌کنند؟» که سخنان او هم در امتداد همان ادعای حسن روحانی است.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۷/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...