نسخه چاپی

حسن روحانی و دولت از مردم هویزه و دشت آزادگان عذرخواهی كنند

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس به دلیل بروز سیل در این منطقه از رئیس جمهور و دولت خواست از مردم دشت آزادگان وهویزه عذرخواهی كنند كه در مقابل بی‌تدبیری مسئولان متضرر شده‌اند.

به گزارش نما، قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی گفت: مرزداران همواره حامی و پشتیبان امنیت مرزها بوده و متاسفانه دولت در برابر آنها در برابر سیلاب‌ها حمایت نکرد.

وی افزود: مردم به بهانه نبود آب و ذخیره آن، از کشاورزی محروم می شوند و در زمستان هم به بهانه عدم تحمل سدها در نگهداری آب شاهد سیل و نگرانی تخریب‌ آن هستند. آیا فراتر از این محرومیت سراغ دارید؟

ساعدی خاطرنشان کرد: بسیار درد آور است که بشنویم دولت برای تأمین خسارت‌های مردم برنامه ندارد و اگر نمی‌تواند برنامه‌ای برای ذخیره آب در زمستان داشته باشند پس فلسفه وجودی این سدها چیست؟گرفتن حق آبه از کشاورزان چه معنایی دارد؟

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس تصریح کرد: دامداران و کشاورزان دشت آزادگان در اثر خشکسالی‌ها متضرر شدند که در زمینه تامین خسارات و جمله بخشودگی وام‌های این افراد مسئولین امر باید اقداماتی را انجام دهند ضمن اینکه مسببان این محرومیت‌ها که ناشی از بی‌تدبیری مسئولان صورت گرفته است باید شناسایی و محاکمه شوند. همچنین تشکیل کمیته خاص از نمایندگان مجلس و کارشناسان خبره برای شناسایی مسئولان بی تدبیر ضروری و خواسته به حق مردم دشت آزادگان و هویزه است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از اعزام هیئتی جهت شناسایی آسیب‌های سیلاب‌های دشت آزادگان و هویزهتشکر می‌کنم ولی آیا بعد از بازگشت آنها سوال کردید که چه چیزی را مورد بازدید قرار دادند و آیا سوال کردید که کار اوضاع دشت آزادگان و روستاهای آن چگونه بوده است؟ آیا از میزان خسارت وارد شده به مردم سوال کردید؟ چرا آنها فقط نیم ساعت در غروب چهارشنبه از سیل بند بازدید کردند؟ در حالی که مردم محروم آنجا چشم انتظار آنها بودند و آیا مردم را قابل نمی‌دانند و یا کسی به آنها اجازه نمی‌دهد؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...