نسخه چاپی

معبر گشایی شهدای جوان مؤتلفه اسلامی

محمد حسین هوشنگی

استکبارستیزی که از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) کلید خورد و همچنان در بطن و بستر جمهوری اسلامی جزء مطالبات و بحث های اصلی توده های مردمی و نهضت های اجتماعی فعلی کشور است، به گواه تاریخ از ابتدا تاکنون از سوی جوانان در بطن جامعه نهادینه شده است و همواره «جوانان انقلابی» در مقابل «وادادگان» مشی «مقابله» با استکبار را در تقابل «سازش» با استکبار قرار دادند.
یکی از مهمترین مصادیق این نوع از مواجهه جوانان نهضت امام خمینی(ره)، در ترور حسنعلی منصور و شهادت 4 نفر از جوانان حزب مؤتلفه اسلامی است.
در آن دوره وقتی امام خمینی در واکنش به تصویب کاپیتلاسیون فرمودند که هر کسی در مقابل این لایحه فریاد نزند گناه کبیره مرتکب شده است، جوانان انقلابی بودند که با نشانه گرفتن هنجره حسنعلی منصور نخست وزیر رژیم پهلوی بلندترین فریاد را بر سر رژیم طاغوت کشیدند و با خون پاک خود درخت «استکبارستیزی» را در جامعه ایران آبیاری کردند.
پس از انقلاب نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، باز هم جوانان انقلابی بودند که با فریاد بلند، آمریکا را در جامعه بین الملل تحقیر کردند. امام خمینی نیز در واکنش به فریاد بلند «جوانان» انقلابی، حرکت آنها را «انقلاب دوم» نامگذاری کردند تا در همه تاریخ «استکبارستیزی» جوانان کشور ثبت شود. البته بماند برخی که از موضع جوانی به پیری رسیدند و سعی دارند از اقدامات استکبارستیزی خود ابراز پشیمانی کنند ولی این ابراز پشیمانی قطعا به دلیل گمراهی مسیر گذشته نیست بلکه رخدادها و ملاحظات پیری و حتی شاید «سرمایه داری» باشد.
جوانان انقلابی این دهه نیز در لبیک به بیانیه گام دوم حضرت امام خامنه ای، ان شا اله حرکت در مسیر «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ و مَن تابَ مَعَک»،در انجام وظایف و تکالیف خود مقاوم و صبور و به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) « برای حق در مشکلات و سختی ها شنا می کند» در مواجهه با انواع سختی ها و گرفتاری ها کمر خم نمی کند و از میدان خارج نمی شوند.
جوانان انقلابی امروز، به بشارت های الهی درباره پیروزی قطعی حق بر باطل و اعانات الهی که فرمود: « وکان حقّاً عَلینا نَصرُ المؤمنین» و حاکمیت بلامنازع صالحان بر روی زمین که فرمود: « و نُریدُ أن نّمنَّ علی الذین استُضعِفوا فی الارضِ و نجعلهم أئمهً و نَجعَلَهُمُ الوارِثین» عمیقاً باور دارند و با اتکاء به همین باورهاست که جهاد می کنند بدون آنکه هراسی از جربان باطل داشته باشد و یا درباره سرانجام جهاد و قیام ذره ای به خود تردید راه بدهد.
به هر ترتیب می توان به وضوح در طول تاریخ انقلاب مشاهده کرد که جوانان کشور همواره با رویکرد مبارزه با استکبار به پیروزی های بزرگ دست یافتند و رویکردهای سازشکارانه نتوانستند گره‌ای از مشکلات کشور و مردم و جامعه بین الملل باز کند.

۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...