نسخه چاپی

روایت BBC از ناتوانی‌های اصلاح طلبان

به گزارش نما روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان

شبكه دولتي انگليس معتقد است اپوزيسيون و اصلاح طلبان همسو با آنان دچار «آرزوانديشي و نوستالژي» شده اند و فاقد قدرت بسيج اجتماعي هستند.

وبسايت بي بي سي در تحليلي به قلم «مهدي-خ» (از همكاران فراري نشريات اصلاح طلب كه به استخدام موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن درآمده)، به روند نزولي قدرت اجتماعي اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس ششم پرداخت و نوشت: پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، توقع درباره اصلاح طلبان را بالا برد، اما آنها به دلايل دروني و بيروني نتوانستند پاسخي درخور به انتظارات بدهند. به تدريج پايگاه اجتماعي آنها رو به نزاري و ناتواني نهاد. شكست آن ها در انتخابات شوراي شهر، سپس مجلس هفتم و بعد انتخابات رياست جمهوري سال 1384 همه گواهي مي داد كه اصلاح طلبان نه تنها از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك ديگر آن اجماع و انسجام پيشين را ندارند كه هواداران شان نيز به طيف هاي گسترده اي پراكنده شده اند و ديگر امكان بسيج عمومي آن ها به شيوه پيشين از ميان رفته است.

تحليلگر بي بي سي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم و انتخابات رياست جمهوري دچار خطاي تحليل شد، نوشت: يكي از خطاهايي كه ممكن است فعالان سياسي دچار شوند آن است كه شكست گروهي را به معناي امكان پيروزي خود بگيرند. هاشمي دوبار مرتكب اين خطا شد. همين خطا را اصلاح طلبان نيز مرتكب شدند. بازگشتن در عالم سياست به دشواري صورت مي پذيرد، اگر صورت بپذيرد. دور نيست كه اين خطا را بار ديگر اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو انجام دهند. نه تنها رأي دهندگان تغيير مي كنند كه سراسر موقعيت و بافت سياسي و اجتماعي نيز دگرگون مي شود.

در ادامه اين تحليل تصريح شده كه توقعات مورد نظر اصلاح طلبان تبديل به يك نوستالژي ناشي از ناكامي و فقدان بينشي نيرومند شده است و مخالفان از جمله اصلاح طلبان در داخل داراي سازمان فرسوده و فاقد استراتژي هستند. آنها براي تغيير جدي در نظام سياسي ابتدا بايد دست به اصلاحات درون گروهي بزنند.

گفتني است تحليلگران بي بي سي سالهاست كه علي الدوام از اين رهنمودها و امريه ها صادر مي كنند اما در مقابل پاسخ مي شنوند كه شما از كنارگود و از خارج كشور مي گوييد لنگش كن و... گر تو بهتر مي زني بستان بزن!

اين نيز گفتني است كه بي بي سي در جريان فتنه 88 نقش پررنگي در تهييج و تشويق اصلاح طلبان به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه ايفا مي كرد و ويترين خود را به چهره هاي تندرو مدعي اصلاح طلبي از جمله از حزب مشاركت اختصاص داده بود.

حالا كه آدم نتانياهو شده اي از طرف 6 ميليون فلسطيني حرف نزن!

سردبير فلسطيني نشريه القدس العربي از محمود عباس خواست حالا كه از وطن خود رو گردانده و آدم صهيونيست ها شده، از طرف 6 ميليون فلسطيني سخن نگويد چرا كه انتفاضه سوم دير يا زود به وقوع خواهد پيوست.

عبدالباري العطوان با اشاره به سخنان اخير محمود عباس (ابومازن) كه گفته بود نمي خواهد به زادگاه خود صفد (در مناطق اشغالي) بازگردد و اين مناطق را خاك اسرائيل مي داند، نوشت: زماني كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام مي كند كه نمي خواهد به زادگاهش در صفد واقع در الجليل برگردد و فلسطين را منحصر به كرانه باختري و نوار غزه مي كند، در واقع براي ارضاي اسرائيلي ها با اعطاي امتيازات مجاني و عقب نشيني از اصول اساسي قضيه فلسطين اقدام به تحقير ملت فلسطين مي كند. اگر ابومازن نمي خواهد به صفد برگردد و مي خواهد در رام الله بماند يا قصد دارد بقيه عمرش را در منزل شخصي اش در امان پايتخت اردن به سر ببرد اين يك تصميم شخصي است؛ در اين صورت او نبايد خود را نماينده شش ميليون آواره فلسطيني در سراسر جهان از جمله در داخل فلسطين بنامد.

سردبير القدس العربي اضافه كرد: چگونه مي توان از ابومازن انتظار داشت كه با جديت از حق بازگشت دفاع كند زيرا او اساسا ايماني به اين حق ندارد. همه اين كارها فقط بخاطر جلب رضايت آويگدور ليبرمن و بنيامين نتانياهو است.

العطوان در ادامه اين يادداشت يادآور شد: چاره اي جز آغاز انقلاب بزرگ از درون اردوگاه هاي آوارگان فلسطيني براي آزادي سرزمين غصب شده نيست اگر ابومازن براين باور است كه گدايي از اسرائيلي ها به اين سبك مي تواند بر ماهيت تمايلات آينده آنان و يا بر نتايج انتخابات آتي اسرائيل اثر بگذارد بدون شك او مرتكب خطاي فاحشي شده است. زيرا قبل از او سران عرب با ارائه طرح تحقيرآميز صلح و انتشار ترجمه عبري آن در نشريات اسرائيلي، اين كار بي ثمر را كرده اند. ابومازن مي خواهد چه چيزي كسب كند؟ شايد خطرناكتر از همه تعهداتي است كه ابومازن مطرح كرد تعهدش به اين نكته كه او مانع از آغاز انتفاضه سوم در اراضي اشغالي شود. اين يعني كه او دوشادوش نيروهاي اسرائيلي به مقابله با مردمش برخاسته است. اين پايان حيات سياسي او است.

ملت فلسطين نمي تواند و نبايد اين خواري را بپذيرد، در حالي كه ملتهاي عربي براي احقاق حقوقشان قيام كردند .

به گزارش قدسنا، القدس العربي در پايان خاطر نشان كرده است: محمود عباس از 20 سال قبل، يكي پس از ديگري به صهيونيستها امتياز مي دهد و خود را شريك ميانه رو آنها معرفي كرده است؛ با اين حال فقط از صهيونيستها، توهين نصيبش شده، لذا براي ديدن زادگاهش صفد التماس مي كند در حالي كه به وي اجازه چنين سفري داده نمي شود. من و شش ميليون آواره فلسطيني به محمود عباس مي گوييم، خواستار بازگشت به شهرهايمان در فلسطين اشغالي هستيم؛ و از يك ميليمتر از آن در مقابل ميلياردها عدول نمي كنيم؛ اين سرزمين حق ماست و او تا وقتي مي خواهد يكي از ما نباشد، نبايد به جاي ما نيز سخن بگويد.


رئيس پزشكي قانوني اسرائيل قاچاقچي اعضاي بدن اجساد بود!

نقش رئيس سابق پزشكي قانوني رژيم صهيونيستي در 8 هزار مورد قاچاق اعضاي اجساد به رسوايي تازه اي براي اين رژيم تبديل شد. اين چندمين بار است كه مقامات رژيم صهيونيستي به شركت در قاچاق انسان يا اعضاي بدن اجساد متهم مي شوند.

به گزارش المنار، آشكار شدن ابعاد اقدام ضدانساني و تكان دهنده «يهودا هيس» رئيس سابق پزشكي قانوني اسرائيل كه از مشهورترين مقامات وزارت بهداشت اين رژيم به شمار مي آيد، آن هم در واپسين روزهاي خدمت وي، رسوايي بزرگي براي جامعه پزشكي رژيم اشغالگر به بار آورده و شوك شديدي را در ميان صهيونيست هاي ساكن در اراضي اشغالي ايجاد كرده است.

بنابراين گزارش، هيس كه پس از افشاي اين رسوايي اجبارا بركنار شده، در مدت زمان تصدي رياست سازمان پزشكي قانوني اسرائيل، در بيش از 8هزار مورد، نسبت به قطع عضو و ربودن اندام هاي اجساد ارجاع شده به پزشكي قانوني، بدون اطلاع خانواده هاي آنان اقدام كرده است.

ابعاد اين رسوايي زماني آشكار مي شود كه گزارش هاي متعدد مربوط به دست داشتن مقامات رژيم صهيونيستي در قاچاق اعضا و اندام هاي انسان مورد توجه قرار گيرد؛ امري كه خانواده هاي قربانيان را به شدت بهت زده و خشمگين كرده است.

اعضاي «ربوده شده» از اموات، اغلب شامل قلب و مغز و ديگر اعضاي داخلي مانند كبد و كليه بوده و هيچ يك از اين موارد به خانواده هاي قربانياني كه اجساد آنان مورد سوءاستفاده قرار گرفته، اطلاع داده نشده و در ظاهر جسد قابل تشخيص نبوده است.

پيش از اين و به طور مكرر گزارش هايي از جمله در رسانه هاي اروپايي درباره مثله كردن اجساد مردم فلسطين از سوي صهيونيست ها و قاچاق اعضاي بدن آنها منتشر شده بود اما اين بار ابعاد جنايت به اتباع رژيم صهيونيستي نيز گسترش يافته است.


نظاميان آمريكايي همچنان مردم ژاپن را تحقير مي كنند

يك ماه پس از تجاوز نظاميان آمريكايي به يك زن ژاپني، يك سرباز آمريكايي اقدام به ضرب و جرح يك نوجوان ژاپني كرد.

به گزارش خبرگزاري كيودو، اين سرباز آمريكايي در طبقه بالاي يك مشروب فروشي واقع در اوكيناوا، اقدام به ضرب و جرح نوجوان 13 ساله ژاپني كرد. گفته مي شود اين نوجوان به پايين پرتاب شده و به بيمارستان منتقل شد. در پي وقوع اين امر، وزارت خارجه ژاپن سفير آمريكا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به جان راس سفير آمريكا ابلاغ كرده است. اتفاق جديد باعث تشديد خشم و انزجار در افكار عمومي ژاپن شده و وزير خارجه اين كشور نيز رفتار نظامي آمريكايي را غيرقابل گذشت خوانده است. حدود 25 هزار نظامي آمريكايي در جزيره اوكيناوا اقامت دارند.

انتشار اخبار بدرفتاري و تعرض نظاميان آمريكايي به شهروندان ژاپني به ويژه زنان، به رويه اي ثابت طي سال هاي اخير تبديل شده است. آخرين بار دو نظامي آمريكايي به خاطر تجاوز به يك زن ژاپني دستگير شدند اما معمولاً آنها داراي مصونيت هستند و بدون مجازات رها مي شوند.
ژاپن پس از بمباران اتمي از سوي آمريكا در سال 1945 در شمار اقمار كاخ سفيد درآمد و استقلال سياسي خود را از دست داد. در سال 1995 تجاوز چند نظامي آمريكايي به يك دختر نوجوان ژاپني باعث انفجار افكار عمومي در اين كشور شد. با اين حال آمريكايي ها فقط در اوكيناوا 25 هزار نظامي را در پايگاه خود جاي داده اند.

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...