نسخه چاپی

خاصّه خواني مشرق؛

سفرهای تبلیغاتی یك كاندیدای انتخاباتی

عکس خبري -سفرهاي تبليغاتي يک کانديداي انتخاباتي

رپرتاژ "اعتماد" برای شهرداری تهران ، روایت BBC از خطاهای هاشمی ، اصلاح طلبان 65% ، اصولگرایان بخشی از 35% ! ، اهدای سیمرغ بلورین انتظامی به قالیباف و روایت "آرمان" از چراغ سبز اصولگرایان به اصلاح‌طلبان از جمله مطالب مهمی هستند كه روزنامه‌های امروز كشور به آنها پرداخته‌اند.

به گزارش نمابه نقل از مشرق، روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.



روایت BBC از خطاهای هاشمی
روزنامه "کیهان" در ویژه های امروز خود با اشاره به نقش پررنگ بي بي سي در جريان فتنه 88 و تشويق اصلاح طلبان به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه نوشت: تحليلگر بي بي سي گفت است که هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم و انتخابات رياست جمهوري دچار خطاي تحليل شد، نوشت: يكي از خطاهايي كه ممكن است فعالان سياسي دچار شوند آن است كه شكست گروهي را به معناي امكان پيروزي خود بگيرند. هاشمي دوبار مرتكب اين خطا شد. همين خطا را اصلاح طلبان نيز مرتكب شدند.

آگهی "اعتماد" برای شهرداری تهران/اهدای سیمرغ بلورین انتظامی به قالیباف
روزنامه "اعتماد" امروز یک صفحه کامل خود را به موضوع نقش شهرداری تهران در آماده سازی باغ موزه قصر قرار داد و از اهدای سیمرغ بلورین انتظامی به محمد باقر قالیباف خبر داد و نوشت: باغ‌ موزه قصر با حضور شهردار تهران و جمعی از هنرمندان برجسته کشورمان افتتاح شد. در مراسم افتتاح باغ‌موزه قصر هنرمندانی چون عزت‌الله انتظامی، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، داریوش ارجمند و ایرج راد حضور داشتند در ادامه این مراسم عزت‌الله انتظامی برای تقدیر از شهردار تهران یکی از سیمرغ‌هایش را به وی اهدا کرد و از تلاش‌های وی برای به سرانجام رساندن پروژه‌های فرهنگی بلاتکلیف شهر تشکر کرد.

اصلاح طلبان 65% ، اصولگرایان بخشی از 35% !
روزنامه "اعتماد" نیز امروز در گفت و گو با موسوی لاری به بازخوانی دوره اصلاحات پرداخت و نوشت: اصلاح‌ طلبان همواره در فضاي سياسي كشور با مشكلاتي روبه‌رو بوده‌اند، اما چندي است اين مشكلات چنان افزايش يافته كه حيات اين جريان سياسي حاضر در ميان مردم با خطر مواجه شده است. وزير كشور دولت اصلاحات اين جريان مقبول در ميان مردم را 65 درصد مي‌داند كه در فضاي حاكميت نقش آن روز به روز كمرنگ‌تر مي‌شود. عبدالواحد موسوي لاري در اين گفت‌وگو به دفاع از عملكرد اصلاح‌طلبان در اين دوران مي پردازد.

موسوی لاری در بخشی از گفت و گوی خود به مقبولیت 65 درصدی اصلاح طلبان در میان مردم اشاره می کند و می گوید: ما در حال حاضر دو اردوگاه داريم، اردوگاه اصلاح‌طلبان و اردوگاه اصولگرايان. در افكار عمومي اگر بخواهيم اين دو را در نظر بگيريم 65 درصد اصلاح‌طلبان جايگاه دارند، 35 درصد سايرين كه اصولگرايان بخشي از اين 35 درصد هستند.

طرح يك سؤال پرمسأله
روزنامه "وطن امروز" با طرح گزارشی پیرامون طرح سوال از رئیس جمهور این کار را علنی شدن اختلافات قوا دانست و نوشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب علنی کردن اختلافات سران قوا را به ضرر مصالح کشور و خیانت به مردم معرفی کردند، بسیاری از نمایندگان و صاحبنظران سیاسی کشور بر این عقیده بودند با این صحبت‌ها و نامه‌هایی که سران قوا در لزوم تبعیت از منویات ایشان نوشتند، دیگر موضوعاتی مانند سوال از رئیس‌جمهور یا تضعیف هر کدام از قوای سه‌گانه توسط قوه دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت.

روایت "آرمان" از چراغ سبز اصولگرایان به اصلاح‌طلبان!
روزنامه "آرمان روابط عمومی" امروز در مطلبی تحت عنوان "چراغ سبز جبهه پایداری به اصلاح‌طلبان!" با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد، چراغ سبزهای اصولگرایان به اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات پررنگ‌تر می‌شود نوشت: بی‌شک بدون حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اصولگرایان شانس چندانی برای پیروزی با رای بالای یک کاندیدا نخواهند داشت. چراکه این روزها هر بخش از اصولگرایان به یک کاندیدا برای انتخابات فکر کرده و تلاش می‌کند که آن کاندیدا موفق شود. اما این روزها حتی با فرض حضور یک اصلاح‌طلب ارزشی در عرصه انتخابات هم بعید به‌نظر می‌رسد که اصولگرایان بتوانند به اجماع بر سر یک کاندیدای واحد برسند و همچون سال‌های 84 و 88 شهد پیروزی را بچشند.

نظر شریعتمداری درباره طرح سوال از رئیس جمهور
حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز "کیهان" با اشاره به تصویب طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس نوشت : به نظر نمي رسد طرح علني سؤال از رئيس جمهور نتيجه مورد نظر و علاقه مجلس، دولت و مردم را در پي داشته باشد، بلكه بعيد نيست- و بعضا شاهد بوده ايم- طرفين در يك جلسه علني و با تريبون باز، به جاي آن كه تمامي سعي خود را براي رفع مشكل پيش روي هزينه كنند، بخشي از اين تلاش را براي دفاع از اقدامات خويش به كار مي گيرند و اين، به تنهايي مي تواند گره گشايي را دشوار كند!

سفرهای تبلیغاتی یک کاندیدای انتخاباتی به غرب کشور
روزنامه "جوان" از سفرهای تبلیغاتی یک کاندیدای انتخاباتی به استان های غربی کشور خبر داد و نوشت: یک منبع ‌آگاه از افزایش سفرهای انتخاباتی یک کاندیدا به استان های غربی کشور خبر داد. این فرد که تا کنون به عنوان نامزد مورد حمایت برخی احزاب و گروه های سیاسی ، معرفی شده است مراسم و کنفرانس های زیادی را در غالب موضوعات علمی در دانشگاههای این منطقه برگزار می کند.

وی که کارنامه روشنی برای مردم شهرستان های کشور نداشته به برخی از برنامه های انتخاباتی خود نیز اشاره کرده است.

نارضایتی روزنامه دولت از مسئولان دولتی نمایشگاه!
روزنامه "ایران" در گزارشی به روایت حال و هوای نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات امسال پرداخت و نوشت: سال های گذشته بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نمایشگاه مطبوعات فضایی برای بحث گذاشتن آرا و نظرات طیف های مختلف بود ، برگزاری غرفه های مطرح خبری در سال های گذشته از نقاط قوت این نمایشگاه به حساب می آمد اما فقدان این موضوع در نمایشگاه نوزدهم کاملاً نمایان بود . همین نیز دلیلی بود بر آنکه شخصیت های مطرح سیاسی نیز دلیلی بود بر آنکه شخصیت های مطرح سیاسی نیز حضور چشمگیری در این نمایشگاه نداشته باشند .

این روزنامه در ادامه به جای خالی برخی رسانه ها در نمایشگاه اشاره کرد و با انتقاد از عملکرد متولیان نمایشگاه نوشت: به هر ترتیب نمایشگاه مطبوعات امسال پایان یافت اما جای خالی برخی رسانه ها در آن به خوبی احساس می شود ، در حالی که این نمایشگاه از سوی وزارت ارشاد برگزار می شود و دولت متولی برگزاری آن است، به جز دو نماینده هیچ نماینده ای از سوی دولت در این نمایشگاه حاضر نبود . این در حالی است که برخی سازمان ها و نهاد های غیر دولتی اگر رسانه های خود را به این نمایشگاه نمی آورند شاید نمایشگاه به تعطیلی کشانده می شد!

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...