نسخه چاپی

برجام نه متوازن بود و نه دارای ضمانت اجرایی

روزنامه دولتی ایران، روز پنج‌شنبه در یادداشتی تلویحا اذعان كرد توافق برجام فاقد ضمانت اجرایی كافی بوده است.


به گزارش نما روزنامه دولتی ایران، روز پنج‌شنبه در یادداشتی تلویحا اذعان کرد توافق برجام فاقد ضمانت اجرایی کافی بوده است.

یادداشت نویس ایران با برشمردن سه سیاست مقاومت، کاهش تعهدات برجامی و واکنش قاطع در برابر اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه و خلیج فارس از سوی ایران در برابر ترامپ، در توضیح سیاست سوم نوشته است: در پی این سیاست و در اولین گام امارات متحده و سپس عربستان تا حدودی متوجه شدند که عوارض بازی کردن با آتش دامن همه را خواهد گرفت و دامن آنان را بیشتر از دیگران. نویسنده یادداشت سپس نوشته است: این قدرت‌نمایی ایران به منزله عدول از سیاست کلی نظام که حل مشکلات از طریق سیاسی است تلقی نمی‌شود. سپس پیشنهاد کرده است: دریچه‌ای جدی برای حفظ منافع ایران گشوده شود؛ دریچه‌ای که برای تضمین منافع ایران از طریق رد و بدل کردن امتیازات باید سه شرط داشته باشد. اول اینکه هرگونه امتیازی که داده شود همراه با گرفتن امتیازی متوازن و متقابل باشد. دوم اینکه برجام توافق پایه‌ای است که غیرقابل نقض است و سوم اینکه ضمانت‌های اجرایی کافی برای جلوگیری از اقدامات بعدی مشابه اقدامات خودسرانه ترامپ در نظر گرفته شود تا صلح و آرامش به منطقه بازگردد.

روزنامه ایران عملا به این واقعیت اعتراف کرده است که توافق برجام فاقد این شروط بوده است. یعنی نه توازن امتیازات و نه ضمانت‌های اجرایی در آن لحاظ نشده است

۱۳۹۸/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...