نسخه چاپی

تحریم نفتكش "آدریان دریا" از سوی آمریكا نقض قوانین بین‌المللی است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس با بیا اینكه آمریكایی‌ها با تحریم نفتكش ایرانی "آدریان دریا" قوانین حقوق بین‌الملل را نقض كرده‌اند، گفت: ابزارهای گوناگونی در اختیار دستگاه دیپلماسی كشور برای مقابله با تحریم نفتكس "آدریان دریا" از سوی آمریكا وجود دارد.






به گزارش نما، اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم نفتکش ایرانی "آدریان دریا" از سوی دولت آمریکا، گفت: به طور قطع آمریکایی‌ها با تحریم نفتکش ایرانی "آدریان دریا" قوانین حقوق بین‌الملل را نقض کرده‌اند.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه ابزارهای گوناگونی در اختیار دستگاه دیپلماسی کشور برای مقابله با تحریم نفتکس "آدریان دریا" از سوی آمریکا وجود دارد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه می‌تواند از طریق ظرفیت‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده، نسبت به مقابله به مثل و جلوگیری از زیاده‌خواهی‌‌های آمریکایی‌‌ها اقدام کند، زیرا طبق هیچ مفاد قانونی و حقوقی، آمریکایی‌ها حقی برای تحریم این نفتکش ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در شرایط موجود دیپلماسی فعال کشور به همراه تکیه بر قدرت نظامی و دفاعی، موجب شده تا سیاست‌‌های آمریکا برای تشکیل هرگونه ائتلافی علیه جمهوری اسلامی ایران، با شکست مواجه شود.

نوریان ادامه داد: معتقدم سیاست‌های تقابلی با آمریکا در عرصه دیپلماسی، از یک طرف و تکیه بر توان نظامی و دفاعی بومی می‌تواند هرگونه تهدید علیه ملت ایران را خنتثی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آزادی نفتکش ایرانی از جبل‌الطارق نشان داد که مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق بوده و سیاست‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده است.

۱۳۹۸/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...