نسخه چاپی

اقدام صیانتی ایران در مقابل بازرس متخلف آژانس طبق مقررات NPT

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ممانعت از ادامه فعالیت و برخورد با یكی از بازرسان آژانس انرژی اتمی حق قانونی ایران طبق مقررات NPT بود.


به گزارش نما، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به اخراج یکی از بازرسان آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی از ایران، گفت: بازرسی و نظارت در قالب پروتکل‌ها انجام می‌شود بنابراین بازرسان آژانس باید شرایط مقرر در پروتکل را رعایت کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشور میزبان طبق مقررات NPT می‌تواند بازرسان آژانس را بپذیرد یا نپذیرد از این رو زمانی که بازرسی نقش عنصر نامطلوب را ایفا کند ایران می‌تواند مانع ادامه فعالیت آنها شود، این بازرس خانم نیز خلاف پروتکل پذیرش بازرسان عمل کرده است.

اقدامات بازرسان آژانس مسبوق به سابقه است

اخبار سیاسی-نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفتار جمهوری اسلامی ایران و ظرایف دقتی که به صورت صیانتی صورت گرفته به علت پیشینه‌ مداخله برخی کشورها است، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی که این شرایط را به وجود آوردند.

وی افزود: پیش از این نفر دوم آژانس انرژی اتمی نقش حامی آمریکا در اعمال سیاست فشار به ایران را بازی کرد، او همان کسی بود که مفاهیم و کلماتی را در گزارش البرادعی می‌گنجاند تا مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران شود. اقدامات بازرسان آژانس مسبوق به سابقه است، برخی از آنها در گذشته نیز دو گانه عمل می‌کردند، حتی برخی از گزارش‌ها را قبل از اینکه به آژانس برسد به آمریکا می فرستادند تا دولت آمریکا سیاست فشار حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

لزوم ادامه اقدامات صیانتی ایران بنا به دلایل تاریخی و واقعی

فلاحت‌پیشه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اقدامی صیانتی انجام داده و در آینده نیز این مراقبت‌ها باید صورت گیرد، زیرا آمریکا و صهیونیست‌ها از همه ابزارهای لازم برای ایجاد ممانعت بر سر راه هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابه دلایل تاریخی و واقعی ایران حق دارد اقدامات صیانتی را ادامه دهند.


۱۳۹۸/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...