نسخه چاپی

جادوگر این بار خودش را جادو كرد !

یك بازیكن حرفه ای تنها باید به منافع تیمش فكر كند ، درست است كه جادوگر متعصب است و بخاطر تیمش دست به هر كاری می زند ، ولی این دلیل نمی شود به همبازیایش هر چه دلش خواست بگوید ، تعصب خوب است به شرطی كه پشت هر تعصبی فكر و خردی باشد و الا هر گونه تعصب كوركورانه در هر مكان و در هر نوعی محكوم و سرانجام ناخوشی دارد . پرسپولیس برخلاف آغاز فصل این روزها روانتر بازی می كند و بازیكنان این تیم به خود باوری رسیدند ، هر چند در آغاز لیگ در نقل و انتقالات عاقلانه رفتار نكرد.

به گزارش نما به نقل از تابناک: ظاهرا قرار نيست ماجراى«كريمى-مانوئل» به اين زوديها تمام شود؟
اتفاقا آنچه كه موجب حيرت همگان شده است اين موضوع مى باشد كه بر خلاف تصورى كه وجود داشت كريمى تا امروز هيچ صحبتى در مورد تنبيه «ژوزه» به زبان نياورده است؛در صورتى كه همه اهالى فوتبال فكر مى كردند جادوگر پرسپوليس در قبال اين تصميم سر مربى پرتغالى تيمش حسابى او را بمباران كلامى خواهد كرد .

ماجرا از آنجا آغاز شد که مانوئل ژورهˈ بخاطر حاشیه سازی جادوگر اجازه تمرین را به علی کریمی نداد واین مساله باعث عصبانیت هوادارانی شد که پشت در های ورزشگاه درفشی فر منتظر مدیرعامل باشگاه بودند...

واقعیت این است که در این که علی کریمی بازیکن بزرگ و شاخصی است بحثی نیست ولی یک بازی بزرگ و باتعصب که تجربه بین المللی فراوانی دارد چگونه به خودش اجازه می دهد در کار سرمربی دخالت کند ؟

یک بازیکن حرفه ای تنها باید به منافع تیمش فکر کند ، درست است که جادوگر متعصب است و بخاطر تیمش دست به هر کاری می زند ، ولی این دلیل نمی شود به همبازیایش هر چه دلش خواست بگوید ، تعصب خوب است به شرطی که پشت هر تعصبی فکر و خردی باشد و الا هر گونه تعصب کورکورانه در هر مکان و در هر نوعی محکوم و سرانجام ناخوشی دارد .

پرسپوليس برخلاف آغاز فصل این روزها خیلی روانتر بازی می کند و بازیکنان این تیم به خود باوری رسیدند ، هر چند در آغاز لیگ در نقل و انتقالات عاقلانه رفتار نکرد ولی رفته رفته جایگاهش را پیدا می کند .

سال گذشته کریمی بعد از بازی الهلال با یک مصاحبه جنجالی ، دنیزلی یکی از مربیا ن پرطرفدار سرخپوشان را به باد انتقاد گرفت و ناخواسته تیمش را به حاشیه برد و در حالی که پرسپوليس بخت اصلی صعود در آسیا بود با کسب نتایج ضعیف کنار رفت..

چرا همه طرفداران و کارشناسان مهدي مهدوي‌كيا را دوست دارند ؟ وی بازیکنی بود که در چندین بازی جزو ۱۸ بازیکن تیمش هم نبود ولی یک بار هم به کادر فنی اعتراض نکرد و با تمرینات مستمر حق خود را گرفت و با بازیهای درخشان خود همه را انگشت به دهان کرد .

اين آخرين فصل بازي بازيكني است كه همه بازيكنان پرسپوليس به غير از علي كريمي كه هم دوره‌اش بوده «آقامهدي» صدايش مي‌كنند.

پیشوند «آقا» برخلاف بسياري از آقاهاي فوتبال ايران نه به واسطه كسوت و سابقه كه از سر دهه درخشاني كه در فوتبال پشت سر گذاشته و افتخارات كميابي كه در كارنامه دارد، به نام او مي‌چسبد. فوتبال «آقا مهدي» تا چند ماه ديگر تمام مي‌شود.

وحيد هاشميان هم سال قبل رفت و كريم باقري سال قبل‌تر از آن. معدود درخت‌هاي مقاوم اين بيابان يك به يك بار سبك مي‌كنند و حالا تا چشم كار مي‌كند برهوت است و باد زمختي كه هر از گاهي شن‌ها را اينسو و آنسو مي‌برد.

در استقلال هم این روش جواب داد

باید مباره با بازیکن‌سالاری از شعار خارج شود؛ به کار نگرفتن فرهاد مجیدی، درست‌ترین تصمیم مربیگری بود! نتیجه‌های مقطعی مهم نیست، آنچه مهم است و درست، پافشاری بر اصول است و حرکت مستقیم‌ روی همان مسیر درست است.

سال‌های سال بحث بازیکن‌سالاری در رسانه‌ها مطرح بوده، ولی امروز که نه، در پاره‌ای موارد که هر سال رخ می‌دهد، رسانه‌ها پردازنده بازیکن‌سالاری هستند و نشان می‌دهند در این راه آن‌ها هم به دنبال برخی مدیران، شعار دادن را یاد گرفته‌اند اما در عمل پای اصول نمی‌ایستند.

بنا بر این گزارش، در این نوشته می‌خواهیم بسیار محکم بنویسیم که امیر قلعه‌نویی‌ هر کار اشتباهی از ازل تاکنون انجام داده باشد، کنار گذاشتن فرهاد مجیدی در دایره اشتباهات او نیست، بلکه این درست‌ترین حرکت امیر قلعه‌نویی بوده، چرا که صرف‌نظر از تعصب که مجیدی به آن معروف بود، از دیدگاه حرفه‌ای هم یک بازیکن، نباید در هیچ شرایطی در میانه راه تیمش را تنها بگذارد و به پیشنهادهای بهتر پاسخ مثبت بدهد و تا این اندازه خودش را جلوی هواداران تخریب کند.

نتیجه کار قلعه نوعی این است که استقلال به رغم داشتن مشکل مالی در صدر جولان میدهد .

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...